behövs vagga?
Behöver man ha en vagga eller går det lika bra att ha spjälsängen från första början? Tacksam för svar
Behöver man ha en vagga eller går det lika bra att ha spjälsängen från första början? Tacksam för svar
Självklart går en spjälsäng lika bra!
Vagga är ju rätt onödig...tycker jag....
Såg någonstans att det fanns hjul som man kunde sätta på spjälsängen så att den gick att "vagga" Kommer bara inte ihåg vart?!
Tycker också vagga är onödigt. Vi sover tillsammans allihop så vi använder inte spjälsängen men vill man inte samsova så funkar ju den fint från början.
håller med jag oxå.. vaggan kan du inte använda speciellt länge.. vi har gung fötter på våran spjälsäng, så det e en halv vagga
LillaLisah- Vyssan Lull-tassar heter dem har jag för mig. Kanske inte är dem du menar men de finns iaf på t ex babyproffsen.
Okej vilken lättnad för tycker det känns onördigt att köpa en vagga, får nämligen låna min systers spjälvsäng som hon hade till sin dotter och dom hade slängt vaggan, men är inte spjälvsängen stor då? Eller det kanske inte spelar någon roll
Vi ärvde en vagga som vi hade i början. Det var perfekt när sonen var riktigt liten. Sen när bebisen kan vända o röra på sig är det nog bäst med spjälsäng.
Jo, det var säkert dem! :)
Om du tycker att spjälisen känns stor o rulla ihop en mjuk filt tex o lägg som en böjd korv ovanför bebisens huvud.
Okej, tack för att i svarade kan man lägga dom pengarna på något annat man behöver ha
Är du lite händig kan du sy ett babynest att ha i sängen, så känns det lite tryggare för bebis, bild finns i mitt galleri om du är nyfiken.
metallgem:händig är jag inte men har andra i min släkt som är ska kolla på den, funkar det bra då?
den såg jätte bra ut, hur sydde du den?
vi har en vagga som både jag och min syster sov i när vi var bebisar. hade vi inte haft den så hade vi nog köpt spjälsäng direkt, vagga använder man tydligen inte så länge..(?)
Jag har också en vagga stående som jag sov i när jag var lite. Men vi kommer inte att använda den. Vi kör med spjälsäng direkt. Vaggan är ändå för liten för två.
Funderar mer och mer på sånt där babynest. Men begriper inte hur jag ska hinna med att sy... Vi får nog klara oss utan ett sådant.
Vi ska ha vagga men det är enbart för att mamma och pappa har en hemma som vi syskon sov i när vi var små, annars hade jag inte haft en tanke på det. i mitt tycke onödigt att köpa en då dem växer ur den rätt snabbt