• Mamma x2

Citodon Ok ?

Jag fick citodon tidigare under grav pga migrän. Har kollat Fass och man kan tydligen äta dem på läkares ordination under grav. Nu har migränen gått över för flera månader sedan men har nu väldiga värkar som inte gör någon nytta. Har åkt in och kollat mig för nåhra dagar sedan och var inte öppen mer än 1 cm. Nu undrar jag om någon vet om det är OK att ta dessa tableter även under grav slut för att lindra de värkar som inte gör någon nytta. Då när jag var upp på förlossningen fick jag panodil och panacod men nu har jag ju inte det hemma utan bara citodon. Vet någon?

• Svar på tråden Citodon Ok ?
  • TantG

JAG  fick citodon att sova på när jag var in på förlossningen och bara hade öppnat mig 1cm.

RIng förlossningen och fråga  om du känner dig osäker.

*våga vägra smileys*
  • m1nn13

Jag har för mig att det är triangel på Citodon. Jag skulle personligen undvuikit dem eftersom de kanske påverkar bebisen. Ring på hos grannen och fråga om de har Alvedon eller Panodil hemma, det brukar de flesta ha!!!!

• Snäckan05

Min kompis fick recept på citodon för ichias (hoppas det stavas så) när hon var gravid. Och jag frågade min BM om det var ok att ta citodon under graviditet och hon sa ja.

• Niquilota

Panocod och Citodon är samma sak.

Jag har ätit Citodon under denna graviditet motm igrän och foglossning. Enligt läkaren går det inte igenom till fostret och är ok att ta. Jag är inte ensam om att ta dem heller och de ger dem båda på förlossningen och på bb.

• Mamma x2

Tack för svaren. Alvedon har jag hemma men de gör ingen nytta alls. Jag vill ju inte att citodon tabletterna gör att värkarbetet avstannar heller om det finns en risk för det. Blir värkarna värre får jag väl ringa upp och fråga om jag kan ta en tablett kanske.

• Niquilota

Det finns ingen risk att värkarbetet avstannar om det är det riktiga som är på gång. Snarare blir det ju lättare för dig att orka med lite till om du har pinvärkar, det är inte det roligaste ska jag säga. Känner du att det känns olustigt så ta en Panodil och en Citodon, de samverkar och kan ge god effekt. Bättre än att ta två Citodon på en gång kanske om du känner så.

• Mamma x2

Tack Niquilota. Då kanske jag tar en citodon innan jag lägger mig om det inte kommer igång snart på riktigt.

Svar på tråden Citodon Ok ?