• BellaH

svårare eller lättare att bli gravid andra gången?

Hej hej....

Jag undrar hur ni som har haft svårt eller åtminstone fått försöka ett antal månader för att bli gravida med första barnet har haft det andra gången - gick det snabbare eller tog det lika lång tid??

Har en son på 18 mån och har precis satt igång verkstaden och hoppas att det inte tar lika lång tid denna gång!!!

kram kram

• Svar på tråden svårare eller lättare att bli gravid andra gången?
  • BellaH

finns det ingen som fick kämpa första gången som kan berätta hur det gick med 2an???

• Ceridwen

Bellah:

första barnet tog 10 månader.
    'Andra tog sig på 2.a försöket.

• Fröken Julie

Det här undrar jag med! För mig gick det fort med första men får nog kämpa lite mer med andra verkar det som! Tyvärr förväntar man sig att det ska gå lika snabbt med andra men barn går verkligen inte att planera....

• mumlan1

Gick på två månader med båda graviditeterna

• BellaH

Har kompisar som det tog 8 mån med första och första försöket med andra... hon hade nån teori som hon hört av en barnmorska om att kroppen är mer inställd på en graviditet andra gången och därför går det oftast lättare då... hoppas ju på det... men är det någon annan som hört samma sak eller som upplevt det så??

• Southern Belle

Första barnet hade vi inga problem med, gick på första försöket, men med andra var det värre. 25 försök krävdes för att få vår lillskrutta...

Min BM sa att man blir mer och mer fertil för varje graviditet. Stämde inget vidare på mej dock...

Lycka till!

• Glittrig penna

Vi har inte använt något preventivmedel sen lillan föddes och jag ammade henne bara i drygt fyra månader. Hon är snart femton månader. Väntar fortfarande på ett plus...

Det tog oss ett år att bli gravida med lillan och det verkar ta oss längre tid att bli gravida med syskonet. Fast det misstänkte jag så därför struntade vi i preventivmedel öht.

• Milla med killar

Det har gått for alla gånger för oss
    Lycka till!!

• Sessan78

För oss tog det sju månader med första barnet och det känns som det kommer ta lika lång tid med andra som vi försöker få till
    Vi är inne på vårat femte försök nu. Så för oss stämmer inte den teorin att de skulle gå fortare andra gången.

• Happy baby

Första tog sig på andra försöket för oss. Är inne på fjärde försöket med 2:an o än så länge inget plus. Så lite längre kommer det iaf ta med 2:an.

Svar på tråden svårare eller lättare att bli gravid andra gången?