• emilia06

avslag efter kejsarsnitt

Jag tänkte bara höra med er andra som gjort kejsarsnitt angående avslag. Jag hade bara avslag i några dagar och trodde att det skulle vara mycket längre, även om jag vet att det är individuellt... Nu en vecka efter att det slutade så har det kommit tillbaka. Är det vanligt att blödningarna kommer och går?

• Svar på tråden avslag efter kejsarsnitt
  • Eja

hej! vet inte om det kan komma och gå, men att i regel har mindre avslag efter ett snitt än vanlig förslossning är ju klart eftersom de "städar" upp i livmodern på ett annat sätt efter OP

• Elli47

Jag är snittad två gånger och har haft avslag i ca 6 veckor båda gångerna, det är blod i början, sen bruna flytningar och sen kan det komma blod igen och sådär håller det på. Jag klarade mig med vanliga bindor och trosskydd hela tiden.

• Elli47

Ja det stämmer nog att man lite mindre efter en vaginal förlossning men det håller på lika länge ändå...

• Eja

jo, fast det är ju individuellt hur länge man blöder oxå.. jag hade avslag i kanppt 3 veckor

• emilia06

Barnmorskorna på sjukhuset tyckte inte att de var konstigt att mitt avslag redan avtagit några dagar efterråt då jag frågade dem. I en veckas tid har jag inte haft några flytningar alls och så nu har de kommit tillbaka. Brunt först och nu blod. Tyckte det var lite konstigt.

• emilia06

Det kan väl inte vara mens redan? Det måste väl vara avslaget som kommit igång igen, eller? Jag fick tabletter för att driva ut ev. rester av moderkakan då den var ganska trasig efter kejsarsnittet.

• helene306

Tror det är avslag som kommer igen. Jag hade avslag i 3 veckor efter snittet. Den 3:e veckan hade jag bara trosskydd, sen använde jag inget.

Att våga är att leva!
  • kimmen05

hej jag blev snittad och jag hade avslag i ca 8 veckor efteråt.

de sista veckorna kom det och gick lite hursomhelst. ena dagen trodde man att det slutat men nästa var det tillbaka. ha det bra

• olympia71

hade avslag i 5 veckor ungefär. första veckorna "skit"mycket och sedan mindre och mindre tills det försvann helt. gick utan trosskydd i några dagar...och sen kom det tillbaka som blixt från klar himmel..och det rejält. blödde ungefär en vecka och nu är det nästan borta igen. hade oxå fundering på om det kunde vara mensen redan men det verkar ju...när man läser tidigare i tråden...som om det är rätt vanligt att avslaget kommer tbx.

• emilia06

Tack för svaren. Det låter ju som om det är avslaget som kommit tillbaka. Jag tyckte bara att det var lite skumt.

• tissen82

hej jag blev snittad den 2 aug blödde som riklig mens men efter ett par dagar kunde jag använda bara trosskydd.. men sen kom det inte blod på ett par dagar men nu har det kommit tillbaka men inte alls mk både rött/brunt.. så det blir trosskydd ett tag till..

• mia1968

Jag hade rikligt med avslag i ca. 2 veckor, sedan avtog det, försvann under en vecka men kom sen tillbaka. Från det började tills det var slut tog det 6 veckor.

• uniMog

japp det kan försvinna och komma tillbaka. Barnmorskan förklarade det med att det är som sårskorpor som lossnar i livmodern och så börjar det blöda igen. Typ

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
Svar på tråden avslag efter kejsarsnitt