• AuroraBorealis

Vita högblanka köksluckor?

Vad har ni för kakel/bänkskiva/golv och andra inredningsdetaljer i köket om ni har vita högblanka luckor? Söker inspiration för eget köksbygge!!!

• Svar på tråden Vita högblanka köksluckor?
  • Nafrung

Har furuplankor som golv, mörkt grått matt kakel och rostfria diskbänkar!

• Emeraldy

Nu har ni en anledning att komma och hälsa på hos oss

Vi har beställt vita högblanka luckor som kommer om en månad ungefär!

Vi har tapetserat om i en brun/caffelatte/sand-färg (svårt att säga exakt vilken färg!)

Vi har kvar gamla kaklet och bänkskivorna. Kaklet är brun/beige nyans och bänkskivorna är i boklaminat tror jag. Golvklinkers är också i en beige nyans.

• tessan8micke

Vi har inte just nu men har köpt en ny lägenhet där vi valt vita luckor, mörkbrun bänkskiva, kakel i olika bruna nyanser och rostfria vitvaror.

• INOX

Har mörk trälaminatskiva nu men ska byta till massiv ek. Golvet ska bli eklaminat, och kaklet är vitt. Bild finns i galleri.

• Jojjo83

Har man högglansluckor är det läckert med en svart bänkskiva! Och varför inte rött mosaik kakel på väggen? Vet en sådan köksutställning och det är urläckert

Fast.. det kanske är lite "ungdomligt"... vad vet jag!*skratt*

• pr32

Har gråspräcklig bänkskiva (laminerad), furugolv och matt grått kakel, samt tapeter som jag avskyr...

• VinTiff

Jag har vita högblanka luckor från IKEA, 4 meter lång massiv ekbänkskiva, grå laminat klinkers och typ vitt på väggarna, vi ska snart kakla hela köksväggen med långa vita kakelplattor samt så saknas det spots under skåpet och kåpa till fläkten....

Dom bilderna jag har satt in på mitt hem är dom som är inne på starka bilder, men jag ska sätta in idag har jag tänkt vi får se om jag orkar :)

• enlitenbitkaka

Jag hade högblanka vita luckor från IKEA i min förra lght... tillsammans med golv av breda ekplankor och en svart bänkskiva. kaklet var vitt fast inte fyrkantigt, mer som tegel i formen... skitsnyggt!! Väggarna i övrigt var vita tillsammans med ekdörrar som matchade golvet och några ekhyllor. övriga detaljer var rostfria....

• irrblosset

Ska lägga upp en bild.

Ta god tid på dig när du/ni letar kakel. Känns det inte ok till 100% så hoppa över det.
    Så gick det till när vi valde vårat
    Det ser kanske helgalet ut, men vi ääälskar vårt kök!

Bilden är tagen när köket inte är helt färdigbyggt.

• irrblosset

Golvet ska bytas. Kaklet är tillfixat i kanterna. Spotsen är tillfixade och dom där skenorna vid spisen ska snart bort. Eller, så fort dottern inte är en fara för sig själv längre och vi kan ta bort spisskyddet

Utöver det så är det ett arbetskök bara. Vitvaror och förvaring finns på andra sidan. Allt rostfritt.

• enlitenbitkaka

Måste bara fråga 0om det är släta vita luckor du har tänkt dig eller verkligen HÖGBLANKA...de jag hade från IKEA är verkligen superblanka och jag byggde även som en matchande skänk av dem.

Men måste ändå varna för att just dem var oerhört svårt att hålla rena! Fula fingeravtryck m.m....och torkade man bort avtrycken blev det *tras-ränder*.....så ska jag ha vitt kök igen så blir det inga högblanka...

• Tilda Skruttan

Vi har en ekbänkskiva med underlimmade vaskar! Ingen rostfritt alls i diskbänken! Ekgolv och grått kakel med stänk av svart i!

• SunshineSweden

Vi besökte ett urläckert nytt hus i helgen. De hade högblanka vita luckor i köket. Till detta hade de rostfria vitvaror, svarta granitbänkar och svart klinkergolv. Vitt, blankt modernt köksbord samt snygga svarta läderstolar med ganska låg rygg. Detta var väldigt läckert i detta funkis hus. Kan tillägga att de hade stora fönster/glasdörrs parti som man kan öppna helt, med utsikt mot en underbar pool med havet i bakgrunden.....

.. inte avundsjuk alls :o)

• VinTiff

Våra högblanka har vi inga sådana problem med, jag trivs jätte bra med dom tycker snarare att dom är lätta att hålla rena.

• irrblosset

Samma här. Jättelätt att få rena. När dom väl blir lortiga. Känns som att mina stöter ifrån sig allt skit

• Duckan74

Svärmor har vita högblanka luckor från Ikea och valnötsskiva till det, samt ljus sjösten. Mycket snyggt!

Fick mig att ledsna på vår ekskiva direkt.

• AuroraBorealis

Mmmmm... valnöt är skitsnyggt! Hälsade på syrran med sambo förra helgen och tittade på deras nya kök. De hade vita högblanka luckor, grönt glaskakel typ 4X4 cm, valnötsskiva och valnötsgolv. Superfint!

Fast vi har redan ekgolv och köksmöbler i ek - tro ni det "skär sig" om man har valnötsskiva då? Fy vad svårt det är att "se framför sig" hur olika material passar ihop

• stress

AuroraBorealis : jag har ekgolv och ekmatgrupp men väldigt mörka bänkskivor...tycker det passar bra ihop.
    Kan annars bli lite mycket.

Svar på tråden Vita högblanka köksluckor?