Dop present
Ska snart på dop, det är min mans kompis son som döps. Frågan är bara vad man ska ge i dop present....
Vad har ni fått för roliga presenter? Och vad vill man inte ha?
Ska snart på dop, det är min mans kompis son som döps. Frågan är bara vad man ska ge i dop present....
Vad har ni fått för roliga presenter? Och vad vill man inte ha?
Man vill inte ha fotoramar och album i silver av alla.
Jag ville inte ha alla dessa saker som finns i tenn.. jättetråkigt tycker jag.
Min lille son fick massor med fina presenter. Mätsticka, sagoböcker, Bukowski-nalle, tavlor, registreringsskylt till barnvagnen, silverbestick-set, kit för att göra avtryck av händer och fötter i gips. Vi blev jätteglada. Har kort i galleriet på presenterna.
Vår dotter fick en fotoram som var dubbel. På ena sidan skulle man sätta ett foto och på andra ska man göra hand/fotavtryck.
Sen fick hon smycken.
Vi är glada att hon inte fick några ramar och fotoalbum i silver precis som Duckan74 skriver.
Jag har önskat bestick till doppresent faktiskt. Min son fick de för 11 år sedan och de är väldigt välanvända till ALLT. Framför allt så hade han dem ju själv när han var mindre.
En väninna till mig fick till sin tjej en liten pall i trä som var målad och hennes namn på, det tyckte jag också var en kanongrej.
Själv skulle jag vilja få saker som inte "tar slut" när det gäller dopet, utan saker som man kan använda och ha kvar hela livet. Dvs kläder och liknande saker är sånt som "tar slut" om du förstår vad jag menar.
tack för tipsen!
Då vet jag vad vi ska undvika:)
fler tips?