• Cotton Candy

Kyrka på Östermalm/Stockholm? Församlingslokal?

Hej

Min man och jag bor på Östermalm och börjar planera vår sons dop.

Vi bor på Östermalm men vi vet inte så mycket om kyrkarna här - finns det någon som kan rekommendera en fin kyrka med en bra präst?

Eftersom vi bor i en relativ liten lägenhet och tänkar bjuda in hela släkten + vänner å bekanta kan inte vi ha dopkalaset hemma. Finns det kyrkar som har församlingslokal som man kan hyra/låna? Erfarenheter?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kyrka på Östermalm/Stockholm? Församlingslokal?
  • Rödöga

Kolla på www.svenskakyrkan.se och sök på församling i stockholm så får du upp en del. Du har ju s:t Johannes, oscars, hedvig eleonora. Dessa har säkert en hel del olika kyrkor och kapell att välja mellan. känner ingen personal där men hör dig för vidare.

• Godisgrodan

Vi döpte vår son i höstas i Gustaf Adolfs kyrkan, som är en jättemysig lite mindre kyrka på östermalm. Den ligger i oscars församling. Prästen som vi hade heter Bo Lindberg och var helt suverän, han var väldigt lättsam och gjorde dopet väldigt familjärt och trevligt, inte alls så uppstyltad och kyrkligt, samt att vi fick vara med och styra mycket om hur vi ville ha det!
    När jag bokade dopet så fick jag nummer till en lokal i närheten som man kunde hyra, men tyvärr så var den uppbokad det datumet så vi hade dopkalas hemma istället och det funkade bra, även om det blev lite trångt.

Så jag kan i alla fall rekommendera Gustav Adolfs kyrkan och Bo Lindberg, vi hade ett jättefint och minnesvärt dop där!

Gå in och kolla på oscars församlings hemsida:
    www.oscarsforsamling.se

LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Kyrka på Östermalm/Stockholm? Församlingslokal?