• Hardrocker

Finns det bara foto tidningar för digitalfoto??

Alla här pratar bara om digital kameror och data program, vist jag har en digital kamera som jag annvänder nästan dagligen. Men oftast annvänder jag min " vanliga" kamera en Canon EOS 300, Och så tar jag svart/vita fotografier som jag framkallar själv. Finns det någon här som har samma intresse som jag och som vet om det finns någon tidning om bara det och inte bara digital foto?

• Svar på tråden Finns det bara foto tidningar för digitalfoto??
  • Hardrocker

Finns det värkligen INGEN som vet något????? Är det någon som vet att det inte finns någon tidning då???? Det kanske det inte finns heller eftersom ingen svarat!!! :/

• Havsblomma

Jag läser de svenska fototidningarna rätt regelbundet och av dem är det nog tidningen FOTO som är minst digital. Det betyder dock inte så mycket för även den riktar mest in sig på digitalfotografering när det gäller tester och sådant.

Har du en butik med utländska tidningar i närheten av dig kan det vara värt att leta efter tidningen Black & White Photography. Jag vet ärligt talat inte hur analogt eller digitalt inriktad den är, men eftersom den handlar om svartvit fotografering antar jag att det är rätt mycket analogt.

Mer tips än så har jag nog inte för tillfället, själv är jag nu för tiden en inbiten digitalfotograf som fotar med en EOS 5D och en EOS 20D .

Svar på tråden Finns det bara foto tidningar för digitalfoto??