• Snorky

Reima- eller Po.P-overall???

Sitter i valet o kvalet nu vilken overall jag ska köpa. Ska jag köpa en Po.P-overall (den med dubbla dragkedjor) eller en Reima (ballongmodell)??? Priset är oväsentligt... jag vill ha den bästa!
    Det är till en 1½-2-åring... i storlek 86.

• Svar på tråden Reima- eller Po.P-overall???
  • TantG

PoP och Reima är helt enkelt för dyra.  Dessutom fick Åhlens egna bäst i test i en tidning förra året  (vår bostad tror jag)

*våga vägra smileys*
  • April Mamma

Jag skulle välja Reima av dessa två.

• Caylinn83

F.d dagisfröken rekommenderar Helly Hansens overall med galon utanpå bävernylonen (?), grymt hållbar´uppfinnig

• Snorky

Just nu sitter jag o väljer mellan en reima o en pop o då struntar jag i andra märken... det känns oväsentligt. Vet inte varför jag skrev i alternativet annat... haha!
    Jag har läst testet sen förra året... men det är ju gjort på jättekonstiga grunder. Jag köper inte deras test. Reima vinner inte för den är för dyr... ?!?! konstig motivation! Dessutom kollade jag smidigheten på Åhlens overall vs Reima!! Sån enorm skillnad! Reima är ju så himla smidig!

• R Mutt

Jag älskar PO.P men overaller köper jag alltid Reima. De är oslagbara, har ett jättebra andrahandsvärde dessutom så det blir billigare än vad prislappen visar.

• MalinMalin

Har kollat på pop och tänkte även titta på en Reima för jag hörde de fanns i rosa/brunt som jag tycker är så fint. Men såg i testet ovan att Reimaoverallen kostade 1500 kr ! Med mössa och sånt till är man ju minst uppe i 2000 kr! Alltså jag börjar undra om inte de som bara använder begagnat och second hand gör rätt, man hade ju kunnat resa för pengarna istället, jobba jättelite eller vadsomhelst annat som är viktigare! Funderar på om mitt pop och matchningsberoendet går att bota...  

Svar på tråden Reima- eller Po.P-overall???