• Knippen

Tatuering istället för "vanlig" vigselring?

Jag har funderat på att ta en tatuering istället för en vanlig guld vigselring. Finns det nån som har gjort det? Har ni bilder på den och hur är det att tatuera där? Kan ju tillägga att jag aldrig tatuerat mig tidigare

• Svar på tråden Tatuering istället för "vanlig" vigselring?
  • Pyret 85

tänk om du ska skiljas någongång, då får du inte bort tatueringen medans en ring bara är att lägga undan.

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Bo Peep

I Sverige fåt man inte tatuera i ansiktet eller på händerna, så då får du kolla utomlands. Sorry.

• Janna84

Har du tänkt tatuera på fingret? Nu var det iofs några år sedan jag tatuerade mig men jag har för mig att de inte gärna tatuerar huvud, hals och händer.

• Caffreys

Om du ska tatuera dig runt fingret så tänk på att det inte är några seriösa tatuerare som tatuerar händer.

När det gäller mönster så blir det ju smått och kan flyta ihop.
    Överväg verkligen att göra en tatuering på händerna, den kommer att finnas där föralltid. (Det kanske inte gubben gör).

• giz den allsmäktige

bo beep: va får man inte? varför?

• jajja
    Pyret 85 skrev 2006-08-14 09:20:39 följande:
    tänk om du ska skiljas någongång, då får du inte bort tatueringen medans en ring bara är att lägga undan. //Mamma till världens sötaste Lian
    hahahhaa,det var min första spontana tanke oxå.

Fast idén är roligt TS
  • giz den allsmäktige

hmmm bo peep menade jag ju *för lite kaffe*

• colubrid

Har inte hört att man som tatuerare inte får gadda händer eller ansikte. Däremot vet jag att vissa inte vill göra det..
    Har sett några intatuerade ringar och jag vet inte, det blir ju väldigt litet och risken är att det inte gör sig så bra. Iaf inte dom jag sett

Döm aldrig efter håret det kan bli fel, ty även under snåret kan gömmas en hel del
  • Bo Peep

Sociastyrelsens rekommendationer har man sagt till mej. Man anses inte vara seriös om man utför sådana just för att det är så stor risk att man ångrar sig om de är så synliga. Därför fick jag ringa runt till många innan jag fick tag i en tillräckligt oseriös

• Janna84

Det finns en ideell förening som kallas "sveriges professionella tatuerare". När jag tatuerade mig 2002 så var en regel för medlemmarna att de inte fick tatuera i ansikte eller på händer. Fast som jag skrev tidigare så vet jag inte hur det förhåller sig idag.

• Bo Peep

Det är rätt mycket kåkfararlook att ha gaddar i ansikte och på händer, kan ha med det att göra kanske?

• colubrid

Med andra ord kan man säga att det nog har med människors fördomar att göra?

Döm aldrig efter håret det kan bli fel, ty även under snåret kan gömmas en hel del
  • Bo Peep

Ja, uteslutande. Det är ju inte farligare där än nån annanstans.

• Fia lotta lus

Jag ska tatuera in fästmannens namn jag... Får rysliga komentarer om detta av nära o kära samt kreti o pleti. Men jag resonerar som så att han kommer alltid vara en så stor del av mig , vare sig vi är tillsammans eller inte, så att jag vill ha hans namn där! Visst man kanske ångrar sig en dag, men då får man ta det då.

Svar på tråden Tatuering istället för "vanlig" vigselring?