• Jerrys matte
    Äldre 14 Aug 10:26
    4422 visningar
    13 svar
    13
    4422

    "Spontan" sex...?

    Hur gör ni...?
    Vi har startat baby-tillverkningsförsök nu i sommar, och jag tycker det känns himla o-spontant och konstigt när det blir typ "nu MÅSTE vi ha sex för nu är det äl-vecka". Det känns som om varken han eller jag egentligen vill under de premisserna så man får "kämpa" lite... Självklart skulle det lösa sig om vi i "normala" fall hade sex typ varannan dag, men det har vi inte för vi har varit tillsammans så länge...
    Behöver tips på hur man piffar upp själva tillställningen utan att det känns så måste och konstlat...

  • Svar på tråden "Spontan" sex...?
  • Michel­leoSte­fan
    Äldre 14 Aug 10:48
    #1

    Vi har det lika jobbigt vi åxå. Eller jobbigt vill jag inte kalla det. Det är väl alltid lättare för tjejen tycker jag än för killen.. Jag har testat det mesta. Jag har vissa månader låtit bli att tala om att jag har äl. Har märkt att även fast man har sex för att man har äl, så kommer jag i alla fall i rätt humör efter en stund och då är äl tänkandet ur huvudet å jag njuter av myset. Lycka till! Å försöka att inte grubbla så mycket:-

  • Jerrys matte
    Äldre 14 Aug 11:20
    #2

    Håller med om att när man väl har "startat" så är det inga problem utan bara skönt och trevligt, men det är just den där O-spontana inledningen typ "kom in i sovrummet NUUUU" som känns lite skum...

  • Äldre 14 Aug 17:22
    #3

    Om det känns som att det blir ansträngt kan man absolut hålla mannen utanför ÄL-kollen och helt enkelt förföra honom. Ett tips bara (som min sambo hela tiden får påminna mig om), vi kvinnor är av naturen väldigt subtila och ibland vill det till att man blir brutalt rakt på sak för att de skall fatta.

  • highfi­ve
    Äldre 24 Aug 14:29
    #4

    vi är på första försöket och vi kände så. och jag känner bara att näe... det funkar inte!

    jag vill inte ha sex när sambon bara juckar för att komma och få det överstökat ! Det är inte VI!
    Vi klarade att bli gravida förut utan en tanke på ÄL osv. Då borde det ju funka igen.

    Så jag tänker INTE ha sex bara för att jag har ÄL ! Har jag ingen lust så struntar jag hellre i det! Men eftersom vi har sex ungefär var 4e dag så borde vi ju pricka månad.. jag menar.. chansen är rätt stor

  • MHE i CH
    Äldre 29 Aug 08:46
    #5

    Hejsan,
    Va skönt att läsa att man själv inte är konstigst i hela världen det är svårt att komma i rätt stämning på "beställning"!! har tänkt samma sak som emindy att hålla honom uttanför min äl.

  • Fru Lyckli­g
    Äldre 29 Aug 08:53
    #6

    Hej!
    Vi hade samma diskussion här hemma för några dagar sedan. Jag undrade om min kille ville veta när det var dax för ÄL. Han tyckte att det var jobbigt att prestera på betällning, så vi kom överens om att jag inte skulle säga det rakt ut. Blir det, så blir det...!

  • jessie­larsso­n
    Äldre 30 Aug 14:42
    #7

    Vi har samma inställning som Fröken Lycklig, å jag var jätte exalterad när jag slutade med p-pillrna, skulle haft ÄL runt den 5 aug, å det nämnde jag för min sambo, han blev off direkt, går inte att göra det på beställning direkt. Men jag har inte fått min mens ändå, den är 1,5 vecka försenad, har gjort två tester å båda negativa, så nu hoppas jag bara att min mens ska komma någongång så man vet att chansen finns iaf, men det ser mörkt ut. Men mitt tips, försök att inte tänka på mycket på det, det tar sig när det tar sig.

  • Just Marrie­d
    Äldre 1 Sep 14:45
    #8

    Jag har slutat ed piller för att vi vill ha barn. men vi atr det bara som det kommer, så man inte blir stressad o så. Vi fortsätter att ha sex som vanligt bara, varken mer eller mindre.. Sen blir vi gravid när vi blir det, så gör vi

  • Happy baby
    Äldre 1 Sep 16:08
    #9

    Jag tycker att det är ursexigt o mysigt att älska med min man o veta att det kanske kan bli ett barn. För mig funkar det tändande. Min man kände tidigare prestationsångest över att ha sex o veta att jag hade ÄL, men nu har vi pratat om det en hel del o han har mer o mer börjat se det på mitt sätt.

    Det handlar ju mycket om att skapa en stämning o en situation som gör att man blir sugen på sex. Inte bara hoppa i säng o ha sex på beställning. Se till att ha det lite extra mysigt bara ni två så att ni kommer i stämning.

  • Äldre 13 Oct 09:08
    #10

    Ibland önskar man ju att det faktiskt var så att mannen tänker med det mellan benen...men min man vet precis när jag har äl...han märker det på mig (läs mitt dåliga humör).
    Jag håller med bobo om att om man faktiskt ser det som en befruktningsakt så är det något magiskt med det. Tänk vad du och din man kan prestera "bara genom att ha sex".

  • Mon 29 Jun 2020 20:44
    #11

    när jag och tjejen hade baby tillverkning tyckte jag det var väldigt behaglig tid 

  • Sogol
    Mon 29 Jun 2020 20:45
    #12

    Går det att ha spontan sex efter me too utan att man skriver ett kontrakt?

  • Mon 29 Jun 2020 20:52
    #13
    Sogol skrev 2020-06-29 20:45:58 följande:

    Går det att ha spontan sex efter me too utan att man skriver ett kontrakt?


    ja med fast partner borde man förstå varandra
Svar på tråden "Spontan" sex...?