• Anonym (Kokain?)

Kan man få i sig kokain via en drink?

Efter att ha läst media ang. friidrottarna som testat positivt för kokain - stämmer det att man kan få i sig kokain via att någon lägger det i en drink?

Jag är totalt okunnig på detta område och får inte ihop vad alla skriver om detta.

• Svar på tråden Kan man få i sig kokain via en drink?
  • Anonym

Nej du... då blir det en jäkligt kladdig drink

• MarinaNina

Är kokain kladdigt? Hrm. Jag har nog ingen kolla alls nej.

• Anonym

nä inte kladdigt men för att få i sig en sträng får det vara rätt mycket pulver, vad jag minns i alla fall. Frågan är om inte pulvret skulle sjunka till botten på glaset och ligga där å skvalpa?

• Anonym (...)

Ja, naturligtvis kan man det, det finns ju de som föredrar att dricka det framför att förstöra slemhinnorna i näsan

• MymlanB

Det går alldeles utmärkt att dricka det, äta det, snorta det, och förtära på alla möjliga sätt.

Det är dock inte så troligt att det har skett i det här fallet...

• Anonym (Kokain?)

Tack för alla svar! Mycket som man inte vet inom detta området.
    Intressant att höra alla kommentarer i media kring detta.

• Zoria

Visst går det att dricka, men jag tror ingen skulle undgå smaken.

• NicosMamma

Man kan få i sig kokain via en drink och kaffe och saft och läsk oxå det finns många som tar sitt kokain eller amfetamin så att det går att dricka upp. Tro mig jag vet!

• Saga å Filippa

Är nog bara ett försök till en taskig ursäkt från Nylanders sida.

• Anonym

Ja, nu vet vi ju att det bara var dåliga ursäkter!!!

Undrar om de mår mest dåligt över att de tagit drogen eller att nån kom på dem???
    Om det stämmer att polisen hade span på Sjöberg innan detta så lär det ju inte vara varken i liten skala eller en engångshändelse!!

• Anonym (JA!)

Såklart du kan få i dig kokain via dryck.

Men smaken lär du känna av.

• Jossa82

Det var ju länge som det fanns kokain i cola! (dock inte längre så klart!)

• Ailynda

Självklar kan man få i sej kokain via flytande vätska.

bara å blanda i drinken, eller göra en "bomb", dvs lägga i toapapper å svälja, eller snorta, eller skjuta, eller name it.

• Anonym (ja!)

brukar missbruka kola själv och tyckte varken om att röka eller snorta det. så det blev lättast i drinkar och kaffe. så självklart går det!

• Anonym

Ailynda: en bomb brukade vi kalla det när vi bara gjorde en klump och svalde. Alltså inget toapapper inblandat. Vad fyller toapappret för funktion?

Men självklart går det att få i sig via en drink. Både amfetamin och kokain är vanligt att man löser upp i drickan/groggen/ölen och dricker. Då slipper man ju ifrån avslöjande små vita korn runt näsan, eller uppfrätta näsborrar.

Svar på tråden Kan man få i sig kokain via en drink?