Skum tryckande huvudvärk och sjukt trött (v 37)
Undrar bara om det är någon fler som råkat ut för en tryckande spännings huvudvärk och extrem trötthet i slutet av graviditeten?
Har haft så sedan i torsdags nu och det varierar lite under dagen.
Det är så skumt bara för huvudvärken blir värre på em/kvällen och framförallt då jag ligger ner och vilar. Det lixom trycker i huvudet. Det är som att jag har en konstigt värk i ryggen/nacken som går upp i huvdet typ som en spänning som kryper vidare upp i huvudet. Det är ingen blixtrande huvudvärk, bara mest tryckande och jag ser ingetinget flimmer eller liknande och är inte känslig för ljus.
Sen har jag också blivit så sjukt trött. Skulle helst bara vilja sova bort dagarna nu. Känns lite som om man håller på att bli rejält förkyld eller nått.
Ringde min bm i dag men hon var ledig. Har en tid på fredag men vet ej om jag skulle kolla detta innan? Sist jag var till bm (för ca 2 v sedan) så var både urin och blodtryck ok. Undrar om det kan vara så att bäbisen trycker på någon nerv eller liknande just eftersom det blir värre då jag ligger ner? Misstänkte först att det var någon form av spänningsvärk som uppkommit då jag har mycket problem med foglossning och ryggen. Men då borde inte huvudvärken bli värre av att man lgger ner och vilar?
Någon som upplevt samma sak? Är i v 37.