• elvatolv

Vilka dörrar ska man välja i sitt nya hus???

Vi har sån beslutsångest över vilka dörrar vi ska välja i vårt nya hus. Har ingen koll på vad som är inne eller ute eller vad som passar.

Helt vita släta dörrar
    eller
    vita dörrar med "speglar" (alltså inga riktigt speglar utan 3 inramningar i dörren)
    eller
    vita dörrar med en vit ram runt om

Vad hade ni valt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-14 10:58:54:
    Sorry, glömde givetvis att det gäller innerdörrar, och huset kommer att vara nytt 2007.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-14 13:31:16:
    Se länk för bild på dörrarna längre ner i tråden.

• Svar på tråden Vilka dörrar ska man välja i sitt nya hus???
  • aktuelle

jag hade valt en slät dörr med ett runt fönster på :) och jag hade valt en röd dörr om vi hade ett vitt/grått hus :D

• mumlan1

Hej! beror lite på vilken ålder huset har. Vi bor i ett gammalt hus och jag hade valt spegeldörrar ev med tapeter i speglarna...

• Moonbaby

Aida - Det där va svårt det :P

Vet att killens föräldrar har röd dörr med fyra små glasfönster tror Jag det va! Nåt sånt iaf. Å dem är nog vad man kan kalla experter inom detta område hehe. Arbetar med det även killen gör de.

Men dem har gult hus oxå

• aktuelle

ahaa, läste slarvigt, uppfattade att det var ytterdörrar. Innerdörrar med speglar som är på höjden är finast.

• Maijlo

Enligt min personliga smak är det spegeldörrar som gäller.

• Moonbaby

Trodde oxå de handla om ytterdörrar :)

• aktuelle

sen finns det också dörrtapet, det är jättefint, tror det finns på www.inreda.com ..

det är jättefint om man har inredning som är enkel och modern. Dessa fäster man på helvita släta dörrar

• solrosen83

vi har samma dilemma... jag hatar vita dörrar med "speglar" i. Men jag vet inte ens vad det finns för alternativ. Jo, helt släta dörrar, men då är det en kostnadsfråga. Väljer vi släta dörrar av någon form av papp, så är de billiga, men det syns på dem att de är billiga. Skall vi ha trädörrar är de svindyra...

Släta dörrar skulle jag rösta på iallfall... vi ska väl ha någon form av släta dörrar, men vilka vet vi inte...

• Maijlo

Vi har planerat att skaffa oss spegeldörrar med skjutfunktion. Då är de aldrig i vägen. Ett litet tips bara!

Svar på tråden Vilka dörrar ska man välja i sitt nya hus???