• elvatolv

Hur långa är era barn som är 11/2 år nu och vad tar ni för storlek i overall?

Tycker det är sååå svårt med vad man ska välja för storlek i vinterkläder. Vad tar ni för storlek som har barn som fyller 2 år nästa vår? Vår son är 88cm lång nu. Är rädd att en overall i storlek 92 kommer blir för liten i vinter.

• Svar på tråden Hur långa är era barn som är 11/2 år nu och vad tar ni för storlek i overall?
  • Mian

Vi provade en 92:a på POP till vå 1,5 åring. Den passade nu, så vi måste köpa 98 om den ska räcka hela vintern. Himla tur att jag provade, för jag trodde helt klart att det skulle räcka. (Har 86 i kläder nu)

• Fille04

Filip är 19 mån snart 20 och är 87 lång. Han har strl.92 i kläder. Vill oxå börja inskaffa lite vinterkläder innan det tar slut i butikerna, men vet inte vilken strl. Såååå svårt.

♥Älskar dig Fille mannen♥
  • elvatolv

Vi har beställt bävernylonoverallen på H&M Rowells i storlek 98, så då borde det ju vara ok. Jämför lite med min systers son som fyller 2 år i vinter. Han har storlek 98 nu. Men ibland är overallerna så stora i storlekarna.

• loveliva

Vår lille kille blir 2 år i höst, har 86 i kläder nu, har köpt en overall i stl 90, och den var stor på honom nu, så hoppas den passar hela långa vintern!

• 76an

Vilka stora barn ni har Min lill tös blir 2 i november och hon har nu 92 i strl på käder, vissa är lite stora såsom byxor, men har nu kollat på overall på hm och 92 i den är ju enorm, så jag ska köpa 86, hon är ca 82-84 lång.

• elvatolv

Japp, har en stor kille!

• smiley77

Min dotter är 89 cm lång nu, har köpt en overall i stl 92. Hoppas den räcker

• elvatolv

Vi har nu fått overallen från H&M, storlek 98, och den är jättestor. I och för sig kommer kanske sonen växa jättemycket i höst så den passar i vinter. Eller ska man skicka tillbaka den och beställa 92 istället? Vad svårt...

• kirsikka

Dottern har alltid varit kort och jag misstänker att hon fortsätter att växa långsamt. Hon är ca 75 cm just nu 16 månader gammal. Köpte en Reima stl 80 den är STOR och kan inte på något sätt se att hon skulle kunna passa i 86 om typ fyra månader. Vill inte heller att hon har en alldeles för stor overall som hon har jättesvårt att röra sig i. Så 80 blev det, blir det för litet får vi köpa en till senare.

Det är ju tänkt att stl 80 ska passa långt EFTER barnet vuxit till 80 cm och just den här overallen misstänker jag kan man ha till ett barn som börjar bli 86 cm. Om 74 är fortfarande lite stor för henne nu tror jag inte att 80 blir för litet om bara några månader.

Så Aida, jag skulle köpa 92 om jag var du.

• överbandsfürern

har en overall i stl 98 som han kanske kan ha...
    vet inte va lång å tung han är... väger bortåt en 15kg iaf...

se livet med de ljusa ögonen
  • astral

Min tjej är 83 cm nu och 16 månader. Jag har köpt en Reima overall till henne i storlek 86. Det är fortfarande för stor nu, men hoppas att hon växer in i den, hon har ju några månader på sig. Det måste vara himla skillnad på olika märken (och barn förstås) eftersom det verkar skilja på allt mellan str 80 och 98.
    Min flicka har nu str 80 i byxor och upp till 86 i tröjor.

• Gisse the one and only

Min son är 3 år och 97 cm lång har 98 i kläder och i overall, hade 92 förra året och den räckte lääänge!!

de växer INTE lika fort som när de är spädbarn, tänk pådet.

2 år = 92

3 år = 98

• överbandsfürern

gislöv: nej tacka nån för att de int växer lika snabbt.. ojojoj...hade blitt många kläder det.. hehe

se livet med de ljusa ögonen
  • elvatolv

Tack för tipsen! Ska nog skicka tillbaka 98:an och skicka efter en 92:a istället.

• Leos och Vincents mamma

Våran son är 17 månader o är 86 cm lång så vi kommer att köpa en overall i storlek 92.

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min familj oändligt mycket!!
  • Den mysiga

Jag har hört här på familjeliv att typ reima tex strl 86 är för en 2 åring och en 92 mer för en 3 åring.
    man blir lite vimse på alla storlekar. Jag har börjat ta reda på måtten på kläderna jag handlar. Jag jämför med en overall i lämplig storlek jag har nu.

Svar på tråden Hur långa är era barn som är 11/2 år nu och vad tar ni för storlek i overall?