OK, hur är alla skåningar då???
Nu vet vi vad folk tycker om stockholmare, men vad anser svensken om skåningar??? Är vi alla tjocka o pratar som Edvard Persson eller?
Nu vet vi vad folk tycker om stockholmare, men vad anser svensken om skåningar??? Är vi alla tjocka o pratar som Edvard Persson eller?
Min sambo (gbg:are) säger att vi hittar på egna ord!!
Svårförstådda storätare som gärna tar det lilla lugna och är väldigt förtjusta i djur
(/Öschötte)
Han tycker även att vi låter så arga när vi höjer rösten!!
Inte för att vara elak, men jag väntar med spänning på att jag ska träffa en skåning som inte är dryg och överlägsen och bara mal på om sitt.
Svärfar är tyvärr av samma åsikt.
Har haft otur att bara träffa omöjliga skåningar så en trevlig skåning önskas häråt snarast för att ta bort mina fördommar
ni får komma å träffa min pojkvän då
inte ett dugg dryg.
men ibland så har ja faktiskt svårt att förstå han, spec om han använder skånska ord som ja inte hört förr.
Å när han blir uppselt å glad eller har bråttom ja då akn d va omöjligt ibland. å ändå så har han inte så där jätte mycke dialekt
här e en trevli skåning.............
*räcker upp handen*
Jag tycker att skåningarna verkar så trevliga när man pratar med dem och så. Dem är så lätta och pratsamma. Och hälsa på alla som dem ser och träffar på.
Så det som Åke Vilse sa tycker jag inte stämmer.
Så jag har absolut inget ont mot skåningar... det finns väl dem som är dryga, men det är absolut inte många jag har träffat på.
här e en "halvskåning" som bor med en skåning. och har släkten i skåne.
Skåningar är enligt mig, öppnare, lättare, hehe ja bättre bara.
Men det har väl med att göra att jag träffade såå underbara männsikor där medans jag bodde där. Där nere fick jag 10 nya vänner på några dagar, Här uppe är det svårt att få en bar kompis på snart 3 år!!!!!!
Åke Vilse du är välkommen till min släkt!!
Du kommer att smälta!
Jag håller med precis om vad GladaVirre säger. Det stämmer verkligen!!