• Mollie

Maskerad, vad ha på mig?

Ska på en fest i helgen.
    Syrran och hennes lägenhete-delare firar 60 år (3x20) ihop och har ställt till med fest.
    För ett tag sen så meddelade hon att de tänkte ha maskerad, filmtema... Jag undanbad mig detta för varken jag eller maken gillar sånna tillställningar. Då blev hon besviken och vi bestämde att klä ut oss till cowboys, enkelt!
    Idag ringde hon och frågade om vi hade pistolhölster. Jag sa nej för de vi lånat, av grannens barn, ska vi ha. Först blev hon glad för att vi skulle komma utklädda sen sur för att "alla" skulle vara cowboys... Kunde ju verkligen vi veta?
    Det känns lång väg att det här är omoget, inte igenomtänkt m.m. så nu vill vi inte gå...
    Fick senare idag veta att vår kusin+sambo inte skulle klä ut sig och då sa jag till syrran, va bra, då skipar vi det med...

För det första, vad gör vi? Visar god min och klär ut oss till cowboys eller skiter i att gå? Det känns som att vi vill göra det bästa för husfridens skull, men syrran är väldigt knepig att ha att göra med!

Annars, vad har DU för tips?? Kan man klä ut sig till nått annat, ENKELT??

M.

• Svar på tråden Maskerad, vad ha på mig?
  • Sarasnaran

Punkare e ju ganska lätt!

Upp me frillan, sminka dig svart som fasen o svarta kläder o nitar o grejer.
    För manne kanske Roger Pontare?
    Ta ett lakan o gör en poncho, sätt om ett skärp och måla honom i huvet.

Eller barn kanske?
    Mannen: kortbyxor, hänslor, busig (eller slickad) frilla och måla dit lite fräknar.
    Kvinnan: Klänning, kjol, blus, toffsar i håret.

Kommer inte på mer nu..

Lycka till!

• MayaPiraya

Matrix tema är ju ganska enkelt :o)

• Mollie

Alltså detta tycker jag är avancerat... Så tråkig är jag!!

Mer förslag?

M.

• Cathrine84

pippi?
    Dunkar alltid och går nästan att ta vad man har hemma!

• Alfelina

Min pappa kläde ut sig till garderob. Det finns sådana i tyg eller i plast. Det är garderobber som man hänger upp med en galj krok. Du kan ju oxå klä ut dig till en lampa, sätt en lampskärm på huvet och en förlägnings slad i byxlinningen. Lampskärmen kan man ju skjuta bak på huvet så man ser. Ha enfärgade kläder på er då oxå.
    Har ni något gammal lakan sätt. Sätt kuddfodralet på huvet och gör hål för huvudet i påslakanet--- volá ni är en säng. Rita lite z- tan på kinden
    Detta var tips på utklädnad som kan göras med saker man redan har hemma!

• GladaVirre

häxa är lätt för tjejen=) o roligt, kan man få vackert oxå, en vacker häxa=)

killen kan vara en clown ?=)

jo klä ut er=)=)!!

• Lilou

Asch! Ga som cowboy! Det ar enkelt! Pa med en hatt, jeans, o skjorta! O fixa pistolholstrena!

• Alfelina

Hur går det med klädseln?

• Mollie

Tack för alla tips! Bara det att gå som lampa..., * vilken film ska jag relatera till då? Det var ett filmtema...

Det kommer nog att bli cowboys, vi har jeans, rutiga skjortor, skinnvästar, pistoler och min man har en skinnhatt... Känns som om det är enkelt, men som sagt, syrran är inte förtjust...

M.

• twentyone

hehe, lillstrumpa o syster -yster? de behövs bara två stora raggsockor ;)

• Paincake

A clockwork orange; vitt smink i fejan, svart runt ögonen, svarta byxor, vit tröja och hänglsen. Voìla!

Svar på tråden Maskerad, vad ha på mig?