• Arctura

TIPS för en lyckad tjejkväll önskas!!

Det är så att jag vill fixa en riktigt trevlig tjejkväll, för mina vänner och jag är en sånn som inte brukar fixa sånt, förstår ni!! Därför behöver jag all hjälp jag kan få....

Tips på tema
    Tips på någon sorts annorlunda inbjudan
    Tips på mat & dryck, alltså ge mig recept på både mat och drinkar och sånnt!!
    Tips på dukning
    Tips på....Ja allt helt enkelt....

Jag vill att det ska bli en kväll man aldrig glömmer...

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Svar på tråden TIPS för en lyckad tjejkväll önskas!!
  • Dino78

När är ni födda? Kankse kan ha tema på det årtiondet och köra med 60,70,80-talsmusik. Ja, när ni nu är födda alltså.
    Har en bra sida på nätet som heter något med nostalgi, jag kan leta fram den om du vill, kanske finns mer "matnyttigt" där.

Vad gäller mat så kan man ju ha i stort sett allt, ska du ha tre-rätters, plockmat, lättare mat?
    Man kan göra pizza, då kan ju folk välja själva vad man vill ha på.
    Tacos är något som ärlätt.
    Vill man göra all mat själv så är potatisgratäng både gott och billigt och känns lite lyxigt.
    Finns en sida på nätet som heter www.cocktailguiden.se (tror jag) med tips på drinkar.

DIF i själ och hjärta
  • Arctura

Vi är födda allt från 60talet till 80 talet!! Alltså väldigt stor spridning på åldrarna och jag vill bara att det ska vara en annorlunda tjejkväll....

En trevlig lättsam och speciell kväll ska det bli....

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Dino78

Ja, det var minsann spridning!

Titta i den där Sopranoskokboken och kör maffiatema Då kan du skicka ut värsta hotbreven som inbjudan

DIF i själ och hjärta
  • Mithera

På dom tjejfester jag har haft har jag inte haft något speciellt tema, utan syftet har "bara" varit att bjuda mina vänner på god mat, dryck och trevligt sällskap. Nu har det fallit sig så att varje gång jag har festen har det varit melodifestival - så det har vi tittat på med största förtjusning, röstat, kommenterat o.s.v.
    Inbjudningarna har varit lite olika från gång till gång. Men den mest uppskattade var nog när jag skickade fina brev. Ljuslila brevpapper och silverkuvert - det är kul att få i brevlådan bland alla räkningar och reklam .
    Vad gäller maten så har jag ett par gånger haft meze - plockmat. Klyftpotatis med röror, charkuterier, grönsaker i olika former, bröd, ost, oliver, m.m. I år gjorde jag fisksoppa, vilket var lika uppskattat det. Till efterrätt har jag bl.a. haft cookiesmousse, kokosglass och kladdkaka.
    Kvällen brukar sedan övergå till prat, musiklyssnande, kareoke, dans - allt beroende på humör .

Att bara bli bjuden på middag hos någon som har fixat, donat, tänkt - det är guld värt (har jag förstått på mina vänner *ler*).

Lycka till med din fest!

• Arctura

Mithera--> Åh tack för dina tips!

• Kay T

Låna eller köp Sing-star och/eller dansmattor och lek med Playstation. Brukar vara riktigt lyckat på tjejkvällar.

• Arctura

KayT--> Åh vilket tips, det ska jag komma ihåg! TACK.

Svar på tråden TIPS för en lyckad tjejkväll önskas!!