På dom tjejfester jag har haft har jag inte haft något speciellt tema, utan syftet har "bara" varit att bjuda mina vänner på god mat, dryck och trevligt sällskap. Nu har det fallit sig så att varje gång jag har festen har det varit melodifestival - så det har vi tittat på med största förtjusning, röstat, kommenterat o.s.v.
Inbjudningarna har varit lite olika från gång till gång. Men den mest uppskattade var nog när jag skickade fina brev. Ljuslila brevpapper och silverkuvert - det är kul att få i brevlådan bland alla räkningar och reklam
.
Vad gäller maten så har jag ett par gånger haft meze - plockmat. Klyftpotatis med röror, charkuterier, grönsaker i olika former, bröd, ost, oliver, m.m. I år gjorde jag fisksoppa, vilket var lika uppskattat det. Till efterrätt har jag bl.a. haft cookiesmousse, kokosglass och kladdkaka.
Kvällen brukar sedan övergå till prat, musiklyssnande, kareoke, dans - allt beroende på humör
.
Att bara bli bjuden på middag hos någon som har fixat, donat, tänkt - det är guld värt (har jag förstått på mina vänner *ler*).
Lycka till med din fest!