• Ester Sol

Förlossningspresent till pappan

Hej! Mamman brukar ju få en present av pappan efter förlossningen. Jag funderar på att köpa något till min make som överraskning. Kul att ge present när det inte är förväntat. Men VAD kan man köpa. Fantasin tryter. Någon som har något tips?

• Svar på tråden Förlossningspresent till pappan
  • Dino78

Finns en bok som heter "Babyhandboken" eller något sånt. Bläddrade lite i den och tyckte den var rolig. Hade gärna fått en själv faktiskt. Det är en pocketbok med massa teckningar på hur man ska göra och inte göra, allt beskrivet i facktermer.

DIF i själ och hjärta
  • TyraoMäritsMamma

Det finns en bok som heter "koka makaroner-om att bli pappa". den gillade min gubbe.

• Nettan73

Jag håller på för fullt med att fylla i "En kärleksförklaring" till min man, som han ska få efter förlossningen - det är en fyll-i-bok om mina känslor för honom och om mina minnen av oss.. Och jag tror att han kommer ha stor glädje av den när jag kommer ägna all min uppmärksamhet åt bebisen - då har en hel bok med svart på vitt att jag verkligen älskar honom..

http://www.bluebox.se/showinfo.asp?a00074

• Zayna

Det kanske vore roligt att få något som INTE har med barn att göra? Tänker att så mycket i graviditeten handlar om mamman och bebben, så kanske presenten till pappan ska vara något bara för honom??? En massage på nåt mysigt spa eller nåt??

• getingmidja

Är det bara jag som lyckats missa att man tydligen ska få present av mannen efter avklarad förlossning?
    Nog för att det är skoj med presenter, men det känns som att bebisen är en fin present nog. *ler*

• doriah

Jag fick då ingen present  Skrikandes heheee, fast det dög bra med en Elsa iofsFlört

Fia ღ Elsa
  • Förhoppningsfull

Jag fick bara Axel i present, men jag brukar få något fint på morsdag. Deet är iofs alltid Axel som köper den, mest imponerad var jag när han 5 månader gammal lyckades smita iväg när han och jag var på stan och köpa en tröja utan att jag märkte något ...

Koka makaroner är en hel bra pappabok som min man gillade skarpt. Han läste nästan hela högt för mig eftersom han tyckte den var så bra!

• vilsen

Det är klart du kan köpa present ...... Men ... Alltså, anledningen till att kvinnan brukar vara den som får presenten är nog helt enkelt den att det är hon som föder barnet. Det är inte riktigt "Grattis, du har blivit mamma!" som ju lika gärna skulle kunna bytas mot "Grattis, du har blivit pappa!" man vill förmedla, utan mer ett uttryck för "Du är världens bästa kvinna som föder mitt barn medan jag bara kan stå och titta på!". Kanske ska man ändå låta pappan ha någonting kvar?

Det är ju inget som hindrar att man hittar på något till fars dag istället....

• corona

getingmidja:
    Jag har nog också missat det...aldrig hört talas om...

• FruAamodt

Jag tipsar om en mysig o fin morgonrock, det har min sambo fått lite väl tidigt men det är för att han direkt ska kunna vyssa o gå omkring härhemma som jag i morgonrock o leka familj :) När bebis kommit alltså!

• bebbe2005

Babyhandboken (dar pappan kan fylla i fakta under forsta aret), rolig bok som skrivits lite som en instruktionsbok, ska blivande pappan fa!

• Un Zéro

Har aldrig hört om ngn present till mamman - men det låter ju trevligt! Jag har funderat på att ge gubben lite "sköt om dig" saker -en del i förskott:
    - "Klippkort" till hårfrisören med 4 bokade tider
    - En "sköt-om-dig-själv-kurs" med handledare som hjälper till att sätta mål vad gäller träning & kost etc.

Till oss båda (eller alla tre!) tänkte jag boka in en städgumma 1ggr/veckan den första månaden!

Inga prylar alltså - men sånt som gör att det blir lite lättare att få "egen-tid" och "tillsammans-tid" den första perioden (som jag räknar med att bli fruktansvärt jobbig och omvälvande!

Svar på tråden Förlossningspresent till pappan