• enlitenbitkaka

lön/löneanspråk för butikssäljare, vad är rimligt?

Ska på en intervju för ett butiksjobb som är deltid, hur stor tjänsten blir vet jag inte ännu. man brukar ju få frågan om löner på sådana här intervjuer....och jag brukar aldrig ha en susning =) Vill inte sälja mig för billigt men heller inte ta i i överkant.....vad tjänar ni som jobbar i butik i timmen ex.?

• Svar på tråden lön/löneanspråk för butikssäljare, vad är rimligt?
  • LinnaLi

DEt beror oftast på vad man har för erfarenhet. De brukar gå efter handelsavtalet. Lycka till på intervjun!

• enlitenbitkaka

ja jag har försökt hitta något uttdrag ur Handels avtal men inte lyckats hittils=) Tänkte om någon hade nån susning....

har erfarenhet, dock inte överdrivet lång....däremot så var jag ensam ansvarig under min butiksperiod och hade fler ansvarsområden än bara vanligt butiksarbete...

• LinnaLi

Sist jag jobbade låg jag på runt 98 kr/tim. Då hade jag rätt mycket erfarenhet.

• fanny20

runt 100:- i timmen ligger avtalet på med 3 års bransch vanan.
    För att få exakt vad avtalet säger så ring till handels och kolla. De kan säker också hjälpa dig med vad du skulle kunna ge för löneanspråk.
    Lycka till

• LinnaLi

Kanske ska tillägga att det var några år sedan jag jobbade inom handels så det har nog höjts nu.

Svar på tråden lön/löneanspråk för butikssäljare, vad är rimligt?