• Full av förhoppning

Smärta i ändtarmen efter förlossning, snälla hjälp!

Hej!
    Är det någon som känner igen sig eller vet vad detta beror på?
    Jag har extrem smärta i anus efter förlossningen, det känns som om där sitter en bit taggtråd som någon drar i. Att sköta magen är nästan omöjligt och jag sitter och skriker och gråter av smärta, men till och med att bara kissa är extremt plågsamt.
    Jag födde min dotter för 8 dagar sedan kan jag tillägga.

Och en sak till... tråden de sytt med i undelivet, ska den komma ut?
    Jag fick ut en ca 5 cm lång trådbit när jag torkade mig nyss.... Vet inte riktigt hur det här funkar då jag är nybörjare
    Tacksam för svar.
    kram
    Linda

• Svar på tråden Smärta i ändtarmen efter förlossning, snälla hjälp!
  • Smilie

Hej Linda
    Många får hemmor.. (hur stravas det ) i samband med förlossning finns jätte bra kräm för det på apoteket.
    Stygnene kan sitta , allt från 1-8 veckor

• Full av förhoppning

Hej hej...
    ja fast jag tror inte att detta är hemmorojder...
    det är liksom inuti rumpan på höger sida.... gör svinont.

Men är det så att tråden ska komma ut när såren i slidan har läkt? Visste inte om de skulle komma ut eller om de skulle lösas upp eller hur det funkade
    Tack för svaret iallafall

• Smilie

Du kan vara sydd med flera stygn,
    De syr iblandd både ytliga och innuti, så länge du inte har ont där så nemas problemas.
    Du kanske brast lite bak också?
    Hoppas att det löser sig i alla fall, ring BM om du känner dig orolig
    kram

• Duttelina