• jessapessa

Tyg att täcka en soffa med...?

Hej!

Nu vill jag göra något åt min soffa, men orkar inte riktigt sy och fixa för att kunna klä om den.

Just nu räcker det för oss med att bara kunna täcka över den snyggt, med något snyggt tyg.

Vilket material lämpar sej bäst för en soffa (och en fåtölj)?
    Vart kan jag hitta det?

Tänkte köpa nya kuddfodral, som går i svart/vit till kuddarna i soffan, något som passar till det (eller som bryter av jäkligt snyggt i någon annan färg)

Så kom igen alla inrednings-duktiga, hjälp mej!
    Visa gärna med bilder om ni kan!

• Svar på tråden Tyg att täcka en soffa med...?
  • barnlängtand

Kolla efter tyg på
    www.stoffochstil.se/bolig99/bhoved1.htm

Skulle det dessutom vara så att du bor i skåne, har de en affär i Malmö. Billigt och väldigt stort utbud, betydligt större än på hemsidan även om där också finns en hel del snyggt.

• jessapessa
    Tack för Era svar!
    Hittade fina på Ellos hemsida, men ville ha i mörkare färg, helst helsvart har vi kommit fram till.
    Var iväg o köpte två nya kuddar nu ikväll,
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=2&productId=69299&langId=-11&categoryId=15848&chosenPartNumber=60100469  hoppas länken fungerar

Tänkte att svart kan väl vara snyggt till kuddarna? Bryter av på ett snyggt sätt, likaså mot våran beige vägg i vardagsrummet.
    Vet ni någon mer sida där dem kan ha svarta överdrag till soffor o fåtöljer?
  • morsa ra

vanliga svarta lakan från tex ikea kanske?
    då är de ju lätt att ta av o tvätta, eller ta ut o skaka av damm o smulor osv

• Spegel

Köpte från ellos och jesefsson.. Men kolla hur soffan e formad i sånna fal.. för vår del var vår soffas ryggs avstånd till armstödet för långt så de passade inte..=/

• jessapessa
    Kajsan skrev 2006-08-17 23:02:00 följande:
    www.bemz.com/Sååå fina
    Jaa, dem var fina!

Ingen som vet vart jag kan köpa svart sofföverdrag?
  • October

Kolla på www.laredoute.se Vet inte om de har svarta men de har olika sofföverdrag iaf och lite inredningsgrejer, kul katalog i övrigt också. Lycka till.

• Karamellfabriken

Alltså, nu är jag inte helt säker men jag tror att jag har sett på soffavd. på ikea typ som stora överkast som man kan lägga över soffan.
    Värt att kolla kanske.

• jessapessa
    Karamellfabriken skrev 2006-08-24 08:51:27 följande:
    Alltså, nu är jag inte helt säker men jag tror att jag har sett på soffavd. på ikea typ som stora överkast som man kan lägga över soffan.Värt att kolla kanske.
    Ja, definitivt värt att kolla! Tur att jag ska till Ikea o titta på gardiner o lite smått i helgen
  • jessapessa
    Karamellfabriken skrev 2006-08-24 08:51:27 följande:
    Alltså, nu är jag inte helt säker men jag tror att jag har sett på soffavd. på ikea typ som stora överkast som man kan lägga över soffan.Värt att kolla kanske.
    Var på Ikea o kollade, du hade rätt
    dem hade svart också, men jag måste mäta soffan o se om det passar först.
Svar på tråden Tyg att täcka en soffa med...?