har oxå rest jorden runt typ ett par varv å aldrig varit till nått sämre ställe än Tunisien, men jag undviker oftast "muslimska" länder i stort enbart för att jag inte trivs med deras sätt/kultur att vara mot turister dvs på turist orter.
men skall man nu ändå åka så är port el cantaoui trevligare å mer internationell än souse!
Naturligtvis vill man ta der av deras kultur, historia mm, å det är inget fel med muslimer så. MEN jag trivs helt enkelt inte med att bli spåttad på när jag inte vill köpa nått, vill inte sitta å dricka te diskutera priser, helatiden känna att de vill lura en (fast jag vet att det är bara deras sätt), vill inte jämt bli tagen för en dum turist, ha tiggande små barn (å vuxna) runt mig är de kastar blommor, tuggummi mm i famnen å vill ha betalt, (även i port el c..) osv, osv.. känns heller inte lockande med olika aktiva terrorist nätverk i tunisien...
Tycker även att det känns sjukt med alla unga pojkar som säljer sig till medelålders scandinaviska tanter så öppet (i många länder hålls sånt åtminstone lite dålt så den om int vill ta del av det slipper..
Jag vill däremot känna mig trygg även kvällstid, föredrar gärna platser där risk för magsjuka är liten.
Därför föredrar jag att aldrig åtevända till Tunisien!