• Depsin1

Cykelkärra/cykelvagn vilken är bäst?

Jag är sugen på att köpa en cykelvagn som barnen kan åka i (2 platser).

Det finns en hel del att välja mellan, såg en på ex. Jula för 995 kr och har även hört att Biltema ska ha. men så finns det även Cougar och Coozer? som kostar väldigt mycket mer.

Hur har ni gjort? Köpt billigt eller dyrt? Kvalitetsskillnad?

Cougar har en bra lösning genom att man kan använda cykelvagnen som barnvagn också, genom att sätta på två hjul.

Hjälp mig att välja den bästa men ändå billig.

• Svar på tråden Cykelkärra/cykelvagn vilken är bäst?
  • Elfan

Vi har en från Biltema och den funkar bra trots att vi har kört ganska hårt med den. Tittade även på Team Sportia som hade en fast till ett betydligt högre pris. Visst är det kvalitetsskillnad men vi utgick från hur mycket & länge vi skulle använda kärran (dvs lite & kort för vår del) och fann ingen anledning att lägga de pengarna.

Vi nöjde oss med den billiga varianten som har fyllt sitt huvudsakliga syfte på årets sommarsemester. Så nu är det ren bonus för varje månad/år den håller...

• Tjuven

Vi har en cougar, med alla tillbehör. Detta är vår 3:e cykelkärra. Den är helt suverän!!! Kostar ju en del, men det är det värt absolut. Vi använder den väldigt mycket! Superkvalité!
    Vi har även en Burley, oxå bra kvalité, men inte lika bra, när den inte har alla de övr funktioner. Köpte en dålig, som hette minicap för ca 7 år sen, den rostade sönder helt!
    Perfekt med "hängmattan" då det även går att ha med en bebis, som ligger riktigt bra. Vi (speciellt min man) är mkt aktiv, löpning, skidåkning, långfärdskridko, då är kärran helt perfekt!

• Depsin1

Tack för er hjälp!

Det verkar som om de är ganska bra både den billiga och den dyrare.
    Jag vill ju gärna ha den som man kan använda som barnvagn också, men den är ju jättedyr. För min del är det nog bättre att välja ett billigare alternativ då jag troligtvis bara kommer att transportera barnen per cykel till och från dagis till att börja med.

Någon mer som har erfarenhet från andra märken som vill dela med sig?

Svar på tråden Cykelkärra/cykelvagn vilken är bäst?