• Anonym (Undrar)

Rakad och visa sig "offentligt"

Ni som är rakade i underlivet hur gör ni om ni ska visa er i en offentlig dusch/omklädningsrum tex? Skäms ni eller känns det normalt för er? Är det någon som varit hos gyn/barnmorskan helrakad och har ni då fått höra några kommentarer om detta?

• Svar på tråden Rakad och visa sig "offentligt"
  • Miramis 1980

Skäms mer om jag inte är det, känner mig ovårdad då.

Gravid i v. 35 med nr. 4
  • Prisssan

Jag skulle aldrig skämts! Och vem skulle bry sig nog för att kommentera? Jag var t om rakad på min förlossning, helt självklart för mig.

• M C Catta

När jag är rakad har jag inte svårare att visa mig naken än annars... O inga kommentarer från bm o gyn...

Tycker du att det känns konstigare att visa sig naken när du är rakad?

• Anonym (Undrar)

Jag började raka mer o mer i somras o nu är allt borta. Vet inte om det är pinsamt eller inte men har inte sett så många "helrakade" i omklädningsrummet på mitt jobb - inte för att jag kanske kollat. Tycker nog att det skulle vara jobbigt att gå till gyn som jag ser ut nu även om pojkvännen gillar det ;)

• Eliin

neee skäms inget... det är inget gyn skulle bry sig om....

• MalinilaM

Jag har aldrig hört några komentarer, man måste ju få ha det som man vill! Jag komenterar inte dom som väljer att inte raka sig så varför skulle dom komentera mig!?

• jeanna

måste väl vara vanligare att folk e rakade,ansade Än att man inte e det??!!!

• shine

Nuförtiden är det ju jättevanligt att tjejer rakar sig. Du är nog inte ensam =)
    Jag skulle istället känna mig lite "ute" om jag inte var rakad =)

• Anonym (Äh!!!)

Inget å skämmas för.
    Ha det du tkr känns bäst och strunta i vad andra skulle säga.
    Nästan alla rakar sej nu förtiden och som du sa "shine"
    jag skulle istället känna mig lite ute om jag inte var rakad.
    Håller med!
    Ha det som känns bäst! Hoppas det löser sej..
    Kram lilla mEj

• Morticia

Äh, det är väl bara att vara sig själv. Har sett flera kvinnor som är helrakade på simhallen, varav en var där på babysim.

Det kan ju vara av medicinska skäl man rakar sig med, eksem t.ex

Hår eller inte, det bestämmer man ju själv.

Skrik och gap - ger ingen respekt
Svar på tråden Rakad och visa sig "offentligt"