• Isatou

Tips på sånger att sjunga för babyn i magen!! Vad brukar ni sjunga?

Hej, jag vill så gärna sjunga för vår baby i magen men kan inte komma på nån fler vaggvisa/barnsång än "när trollmor har lagt sina elva små troll". Jag läste nånstans att det nu är en bra tid att börja prata med och sjunga för babyn. Mvh Isatou v.20 (19+6)

• Svar på tråden Tips på sånger att sjunga för babyn i magen!! Vad brukar ni sjunga?
  • Zissa

jag brukar servera sådan musik som jag själv lyssnar på i tex bilen......

• elinina

IN KOMMER FAR, FULL SOM HAN VAR......... he he he he, nej då.. sjunger inte nåt faktiskt... barnet kan ju inte höra än ju...

/elinina v.21+1

• Josefinan86

"Bebis i magen, bebis i magen. Vad har du för dig, sover du, kokar du kaffe, bebis i magen kom ut, till jul!"
    Så brukar jag sjunga, en omgjord variant av "gubben i lådan"
    V.29

• tjej 77

Jag sjunger alltid "vargsången" och "trollmorgs vaggvisa". Har gjort detta sedan mitten på sommaren. Har även köpt en speldosa som jag lägger på magen dagligen (ca 5min) och spelar för barnet. Barnet brukar börja buffa lite när jag spelar speldosan. Skall bli kul att se om dessa visor och speldosan har ngn lugnande inverkan när bebben kommit ut.

• BellaH

"sov du lilla videung" - är fin - den sjöng mina föräldrar för mig när jag var liten!

• lupus

Jag har köpt en speldosa som spelar Sov du lilla videung. Tycker också att den är jättefin.

• Hannisen

jag sjunger oftast vargsången, trollmor eller nu i ro slumra in.. men för min flicka när de e läggdags då hör ju bebben med.. Å så sjunger vi massa andra barnvisor på dagen... Jag har hört om du sjunger en å samma sång varje dag för bebben så kommer h*n att känna igen å reagera på den när h*n e född... Kram H

• TantG

Jag sjunger vad jag själv lyssnar på! Om det är radioskval eller musikaler eller hårdrock spelar ingen roll... Jag sjunger och liten rockar! Det viktiga är min röst...

• kristinah

Jag sjunger lite olika
    en del Ted Gärdestad som jag tycker är fina även om texterna kan vara lite sorgliga
    "Himlen är oskyldigt blå" och "För kärlekens skull"

Svar på tråden Tips på sånger att sjunga för babyn i magen!! Vad brukar ni sjunga?