• bubbelmaja

Öppna förskolan i Årsta, Uppsala

Hej!

Vi har precis flyttat till Slavsta och nu ska min man vara hemma med sonen from imorgon. Är det någon som vet om Årstakyrkan öppna förskola har öppnat efter sommaren? Eller när det öppnar? Är det bra där?

Tips på andra ställen där det är många barn och hemmaföräldrar i Årsta/Slavstaområdet? Vi känner inga i området och inte är det mycket barn i lekparkerna heller, kanske för att det är sommar.

• Svar på tråden Öppna förskolan i Årsta, Uppsala
  • Gipzy

Vad jag har fått höra från vänner så är öppna fsk i Årsta väldigt populär. Ska själv börja gå dit i höst tänkte jag. Men de har inte öppnat än, pratade me dem som har stället igår och de kommer inte öppna förrän i slutet på sept trodde dem. Men de sa att jag kunde ringa och kolla då. Tel 251488
    I Slavsta bor det mycket barn men som du sa så är det nog för att det är sommar nu och många är fortfarande borta.

• bubbelmaja

I slutet av september låter sent, tycker jag. Vad tråkigt. St Pers och Almtunas öppna förskola öppnar nästa vecka.

• himla

hej... brukar gå dit med min son....& i år blir det väl lite med tösen också när brorsan börjar på dagis.....

De brukar sätta upp lappar på anslagstavlan utanför innan öppningen.... 
    De har haft öppet tis, tors å fre förr...... förra hösten öppnade de omkring 7:e september....

Brukar va mycket välbesökt å omtyckt....

Himla♥Pontus35+4, 040812♥"Bässen" Mf 051113 v.11♥"Polarn" TJEJ Bf 30/9-Gravid v.34+5
  • Gipzy

Jaha, så Almtunas öppnar nästa v, det var ju bra! Då ska jag gå dit. Det är i kyrkan eller?

• bubbelmaja

Ja, det är i kyrkan. Pratade med Birgitta som håller i det och hon sa att de skulle sätta igång, men at de håller på och bygger om så det kunde vara lite rörigt.

• Skrinda

Har bott i Slavsta och tycker att det är rätt öde där även när det inte är semester... Har spontanpratat med fler "barnvagnare" i Svartbäcken på 2 mån än på 9 mån i Slavsta. Var är alla Slavsta-bor!?

Öppna förskolan i Årsta har jag bara hört gott om, den ska dock vara extremt poppis med väldigt stora grupper.

• Gipzy

På tis 5/9 öppnar Årsta öppna fsk! Kl.13
    Tis kl 13, tors kl 9 , fre kl 9

• himla

som jag såg så hade de tagit bort 0-1 års tiden , så det verka som att alla var välkomna på alla tider !!!

Himla♥Pontus35+4, 040812♥"Bässen" Mf 051113 v.11♥"Polarn" TJEJ Bf 30/9-Gravid v.36+0
Svar på tråden Öppna förskolan i Årsta, Uppsala