Kräftskiva, recept på goda tillbehör ?
Några goda tips på vad man kan göra till på lördag ?? Vad brukar ni ha till kräftor ??
Vad gör man till barnen och gubben (som inte äter kräftor) om man inte kan grilla... ??
Idé torka....
Några goda tips på vad man kan göra till på lördag ?? Vad brukar ni ha till kräftor ??
Vad gör man till barnen och gubben (som inte äter kräftor) om man inte kan grilla... ??
Idé torka....
Meeeeeeeen !!! Ingen som käkar kräftor ??
Räkor!
Ostquiche/ostpaj
Ostbricka och sallad
Man tager vad man haver .
vi gjorde en grönsaks paj, smördegsrullar med pesto och feta ost. Olika sorters ostar, baugetter...hmm, vad mer...nubbe!! (kanske inte till barnen, men till gubben i varjefall )...aioli, var gott till...hackad röd lök, "svart kaviar" och creme fraiche fanns på bordet. Ja, det var allt! kanske nåt litet tips i varjefall.
Ha en trevlig kräftskiva!!!
Vi brukar ha det ganska enkelt. Baguetter, ost, paprika, oliver.
Sen har vi en röra. Man blandar roquefortost med creme fraiche så det blir en krämig röra. Verkligen gott på en knäckis eller baguette.
Så den är mitt tips!
Ostpaj (västerbotten)och räkor blir det (till barnen och mig) Tack Apple pie
smördegsrullar med pesto och feta ost... Ooooo ja ! Det tänker jag göra ! Käkar barnen och jag Nubbe... ja det får gubben hushålla på eftersom han ä så käsen *hihi*
Tack Maggen
Den röran låt GOD !!! Den tänker jag prova på !! Tack JKMNA !!
Vassego! Se till att du inte får för mycket creme fraiche, den får inte bli för lös. Hellre lite färskostaktig. Och bäst resultat blir om du finriver osten på rivjärn! Lycka till
Berätta gärna vad du tyckte!
Ska göra så Ja jag berättar
Jag är ostälskare så jag anar att jag kommer älska den
fick en jätte god sötpotatis gratäng i går på kräftsivan! super smarrigt!
pickelina
Du har inte receptet ?
Hade kräftskiva i lördags, GOTT, och som vanligt gjorde jag det underbara tonfiskbrödet min mamma alltid har gjort till sina kräftskivor...
Formfranska
1 dl purjolök
1/2 röd paprika
3 hårdkokta ägg
2 burkar tonfisk i vatten
ca 1 dl majonäs ("efter behag")
salt
smält smör
Finhacka purjon och paprikan, hacka ägget och blanda allt med tonfisken och majonäsen, smaka av med salt. Skär formfranskan i skivor som hänger ihop i botten och fyll springorna med fyllningen och pensla med smör. In i ugnen på 250 grader i ca 15 min. Mums