Erfarenheter från Jeep Cherokee?
finns det någon här som äger eller har ägt en Cherokee? Vad tycker /tyckte ni om den bilen? Står i begrepp att skaffa en Cherokee CR-D..
Vad ska man kolla på när man ska köpa en Cherokee? + - saker?
finns det någon här som äger eller har ägt en Cherokee? Vad tycker /tyckte ni om den bilen? Står i begrepp att skaffa en Cherokee CR-D..
Vad ska man kolla på när man ska köpa en Cherokee? + - saker?
Hybrid mellan personbil-lastbil o traktor. Lite av en stridsvagn i miniatyr. Titta efter rost och kolla att ALLA elektriska finesser fungerar som de ska. Bra kan vara om den har urkopplingsbar 4-hjulsdrift. Finns annars att köpa som tillbehör hos tex Hansen Racing.
Inte speciellt soppasnål, men who cares när det gäller den typen av bil. Begagnad bör man kunna få massor av bil för en liten peng. Dessutom har USA bilar en förmåga av att ha förhållandevis billiga reservdelar i jämförelse med tex Europeiska/Japanska märken. Troligen näst intill outslitbar så länge man ger den en smula skötsel.
Kikade lite och förstår att det ni är ute efter är en av de nyare bilarna ni kikat på. Då tillkommer att de inte bara sjunker utan störtar nedåt i andrahandsvärde. Något som inte betyder ett smack om ni har för avsikt att behålla bilen ett tiotal år men som kan vara betungande om ni önskar byta om tex 2 år.
iof tänkte vi köpa en diesel.. inte så gott om de i sverige, men man kan ju ta in... Jag hade inte alls tänkt mig en nyare utan snarare en från slutet på 90-talet...
har hört att drivaxeln brukar kärva stämmer det?
Drivknutar kan vara känsliga speciellt på 4-hjulsdrivna bilar och bör defenetivt kollas. I övrigt är det mesta av bilen det man kallar Amerikanskt GJUTJÄRN. Vill man importera dör du ta en noggrann koll på engelska marknaden. Bilpriser där är ca 25% lägre än i tex Tyskland och de flesta amerikanska bilar i UK är inte högerstyrda utan vänster som i övriga EU, beroende på att de ej byggs i högerstyrd version. Import från Uk är dessutom nära nog enklare än att köpa av grannen i sverige. ler. Har själv importerat ett 100 tal fordon från EU-USA samt från England och föredrar Englandsimport.
e det sant? det var intressant...
jag hade en jeep grand cherokee v8, de va en jä---a bra bil på vintern, men ingen riktig familjebil.....tyvär, den lastar som en toyota yaris, nästan! vanliga frågan va "hur mycket drar den per mil"? svar:1,12 landsväg och hur mycket som helst stadstrafik. betr. drivknutar m.m så gå in på www.jeepsweden.net/ där får man reda på de mesta om jeep!
Tack för tipset. Hur kommer det sig att den lastade så lite? Jag tror jag står över V8:an även om det lockar.. ska försöka få tag i dieseln, merca motor tror jag i den