• Nellan78

Någon som provat Haglöfs bärstol

Vi har tidigare använt en Babybjörn bärsele men nu när den är för liten har vi funderingar på att köpa en Haglöfs bärstol. Någon som har provat en sådan? Vad tyckte ni om den?

• Svar på tråden Någon som provat Haglöfs bärstol
  • Ragnar

Jag tyckte att det var tungt och otympligt. Barnet hamnade långt från ryggen som gjorde att det blev tyngre än det behövde vara. Dessutom tog den så stor plats så vi gitte aldrig ta med den. Fast det tyckte jag förvisso att det varit med alla bärstolar vi har provat.

• Elfan

Vi har en - maken & sonen (2 år) tycker den är jättebra. Jag tycker den är tung och otymplig så det beror nog lite på hur man är byggd.

• Dizzi

Vi har fått ärva en Haglöfs, men vi använder den mycket sparsamt. Den är så stor och klumpig så jag kan inte ha den på mig hemma när jag pysslar i köket eller så, utan det blir mer till och från bilen om man har saker att bära på, eller på promenader i oländig terräng där inte vagnen tar sig fram.

Vi funderar på att skaffa en Ergo eller en Patapum, alltså en sele för att bära på mage eller rygg, fast mindre klumpig.

• Jessa med 3

Vi har en bärstol, men för oss är det inget som ersätter bärsele eller sjal (sonen kan gå själv sedan ett bra tag tillbaka), utan snarare barnvagnen. Vi använder den när vi vandrar, på skogsutflykter o.s.v. Underbar - och smidig jämfört med många andra stolar på marknaden!

• Gnosis

Det beror ju på vad man ska ha den till.

Jag har en Haglöfs och tycker den är suverän!! Jag har använt den från att min son var 1 år när vi ska ut i skogen eller gå runt i trånga köpcentrum där man helst inte vill ha vagn. Jag är liten och kort (165 cm) och har problem med axlar och nacke ändå fungerar den perfekt. Mycket, mycket bättre än vad jag klarade Babybjörn selen.
    Men den är ju inte liten och nätt själva bärstolen. Men det får man ju räkna med. Som att säga att en minibuss är stor och otymplig - det ligger ju liksom i själva konstruktionen. =)

• Dizzi

Ja, det är klart att det beror på vad man ska ha den till. Ute i lingonskogen funkar det ju bra, och särskilt för sambon som är betydligt större än mig.

Men man kan ju inte ersätta en BabyBjörn med en bärstol, det var det jag menade. BabyBjörnen har man (i alla fall hade jag) ju inomhus också, när man pysslar runt, och är det det man är ute efter så får man nog söka andra lösningar.

Svar på tråden Någon som provat Haglöfs bärstol