• nemogirl

Tror ni detta skötbordet är bra?Ikeas hensvik?

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=60868&langId=-11&categoryId=16255&chosenPartNumber=S29828090

Ikeas hensvik, skåp/skötbord. kan man använda det som bara skåp sen?? Tar man bort själva delen där bebben ligger sen isåfall eller??

• Svar på tråden Tror ni detta skötbordet är bra?Ikeas hensvik?
  • lill linda 82

alla ikeas saker är ju testade så konstigt vore det ju om de inte vore bra? eller?

• nemogirl

jo de e klart.. men ändå kul å höra om nån som har det som kanske stört sig på något ..
    Och vill gärna veta om man kan ta bort "liggdelen" så man kan ha det som vanlig hylla sen..

• bea79

Skötbordsdelen är avtagbar! Vi ska med största sannolikhet ha ett sånt till vår bebis!

• bunny75

Jag såg den på IKEA vid senaste besöket. Den var bäst av alla tycke jag. Och brodet kan man ta bort efteråt, så det blir ett skåp för leksaker istället

• nemogirl

Åh, det låter ju perfekt! Ett sånt får det bli.. För det är jättefint ju, perfekt att man kan ha det som hylla sen med ju!

• Sweety82

Jag ska också köpa Hensvik skötbord + spjälsäng (och några andra skåp från Hensvik-serien). Jag älskar IKEA och det är sällan det är fel på deras saker. Fördelen med skötbordet är ju att man kan ta bort skötbordsdelen sen o använda det som ett vanligt skåp, just därför föll jag för den + att den är fin såklart

• MallaW

Vi funderar på att köpa säng och skötbord i serien diktad, någon erfarenhet någon?

• SannaStina

Har ingen erfarenhet MallaW, men det är det skötbordet jag skall ha. Kändes bättre än hensvik

• SannaStina

Har idag köpt Diktad med överhylla. Blev så fin!!

• elisabeth

Vi har köpt Jysks skötbord ,riktigt rejält och man kan ändra det senare till andra möbler som är praktiska ..

• Örnen76

Vi har ett från IKEA, men köpte Diktad istället, eftersom det finns lådor under skötdelen. Praktiskt till klädförvaring
    Vi är mycket nöjda med det. Har även överdelen. Bra till blöjor och andra skötsaker

• spacebeare

Den är riktigt snygg var själv inne på den men jag är allergisk mot att skruva fast grejer i väggar och speciellt i vårat fall i badrummet som vi tänkt ha skötbordet.

• Sha

Vi valde mellan Diktad och Hensvik, men vi föll för Diktads lådor. Annars tror jag de är lika bra!

• SannaStina

spacebeare - vad skulle du skruva fast i väggarna? Syftar du på Diktad så skruvas inget i väggarna utan bara i möbeln själv.

• spacebeare

SannaStina - jag svarade på TS, alltså angående Hensvik....

• Anettan73

Vi har Diktad sedan tidigare till min påg på 3 år. Jätte bra på alla vis utom 1!!!
    Kommer knappt till i ölversta lådan när man har det som skötbord. Jag höll på att bli tossig på det. Men nu får trots allt vårt nya bäbis ärva det när h*n kommer.

• Örnen76

Anettan73 - jag kan hålla med om att det blir lite bökigt att komma åt översta lådan. Därför förvarar vi sängkläder där. De använder man inte lika ofta som vanliga kläder

• liten76

Köpte diktad spjälsäng 2002, den är superbra, används nu till barn nr 2. den har höj och sänk barn sida, vilket jag vet att diktas spjälsäng inte hade 2005, vet ej hur det är nu... men sängen är jätte fin och fungerar bra. Skötbordet/skået har jag ingen erfarenhet av, men min svägerska har ett till sin n ya bebis.

Svar på tråden Tror ni detta skötbordet är bra?Ikeas hensvik?