Någon med bullterrier?
Hejsan
Vi har redan hund men funderar på en till.
Finns det någon här som har en bullterrrier?
Jag vill veta allt, både positivt och negativt om rasen.
Mvh Jenny
Hejsan
Vi har redan hund men funderar på en till.
Finns det någon här som har en bullterrrier?
Jag vill veta allt, både positivt och negativt om rasen.
Mvh Jenny
En Staffordshire bullterrier har vi.
Men du kanske tänker på en annan "modell"?
Ja, vanlig bullterrier
se http://vovve.net/Galleri/galleri.asp?id=100
Misstänkte det.
Det är söta hundar det! O stora!
Har haft tre underbara bullisar!!!
Länge sedan nu, mengud vad goa dom var. Pratar mycket, busaroch är praktiska; mina barn använde den äldsta som pall. Sov i fåtöljen och var skitsöta...
Mycket hudproblem, furunkulos var vanligt bland bullisarna kommer jag ihåg samt hudtumörer hos de vita. Trist.
oj, jag har visst inte någon space bar på mitt tgtbord...
Oooh, vi tänker oxå skaffa en bulle så småningom, så jag hakar på i denna tråd
Jo jag vet om det här med hudproblem men det har ju många hundar som är vita. Vill inte ha en bullterrier som är mycket vit, bara lite:))
Jag har en blandras mellan Bullterrier och Rottweiler och det han kräver en otroligt fast hand! Envis som synden och full med bus och rackartyg :o)
Har en bullterrier på 7 år! Fördelarna är att det är världens roligaste hund att äga! De är envisa, självständiga, roliga, knasiga, starka, vackra och har stooor integritet! Nackdelarna är hälsobekymmer Finns dessvärre en hel del som inte står rätt till med hälsan hos rasen. Vilket i sin tur kan leda till att det inte alltid är världens roligaste hund att äga... Men jag skulle inte byta bort min Bosse mot något i hela världen och jag skulle nog ändå skaffa flera bullar. Eftersom de är så unika och annorlunda blir det nog svårt med en annan ras. Svårt att förklara, nästan som en katt i en hunds kropp!! Mitt bästa tips är att åka och hälsa på en kennel, då vet man om man klarar av en bulle eller ej. De är inte helt enkla vovvar men med mycket humor, ingen prestige och en stooor nypa salt så kommer man långt! Lycka till!
Kan tillägga att de färgade bullarna har precis lika mycket hudproblem som de vita. Två vita hundar kan få färgade valpar, förut var rasen uppdelad på färgade bullar respektive vita. Nu har alla bullar färganlag, även de vita. Det enda som skiljer är att vita hundar är lite känsligare för solen.
Jag har en Bullterriertik på 3 år, Rosa, heter hon. Hon är trefärgad och har tyvärr hudsjukdomen, Demodex, så vi får inte avla på henne. Men hon är en störtskön brud. Har haft en helvit bulle oxå och han hade inga åkommor. Det är en skitrolig hund och går perfekt ihop med barn. Och en utmärkt vakthund!
jag skulle supergärna ha en bulle. Skulle nog dock gärna ta en omplacering faktiskt. Har fått för mig (hört) att många "tröttnar" när de inser hur mkt en bulle kräver och hur speciell den är.
Fast visst skulle det vara mysigt med en valp också. Hur som helst så dröjer det ju iaf tills knodden är runt 5 år.
Man ska vara beredd på att en billterrier är skitjobbig som valp. Men sen när dom blir "vuxna" så är dom jättemysiga. Och en bulle är inte så stor, en stor hund i liten förpackning. Jag var inne ett tag på att skaffa en bullmastiff, men dom är så stora och med min problemnacke får det räcka med muskel paketet Rosa på 20 kg./ Vickie
Min mamma och pappa har en renrasig bulle!
Titta in på www.Heavybulls.com där finns bulldogg och bullterrier. Har haft en bullterrier därifrån, Goliat, helvit. Han finns med där.