• Anonym (Frågande)

Kan män ha "mens"?! PMS -besvär?!

Låter ju helknäppt, men nu är det inte själva blödningen jag syftar på utan på HUMÖRET!!!! Jag är gift med en underbar man, men han har ett stort minus - hans dåliga humör! Det kommer liksom i perioder, så som mens gör...och då är han på ett uruselt humör, fräser och irreterar sig på allt utan anledning. Jag tycker att det bara blir värre och värre och jag säger ofta till honom att han minsann får skärpa sig så att hans omgivning inte blir lidande...samtidigt så känner jag att jag liksom förlorra respekten för honom för att jag måste säga åt honom så ofta...och trött på att vi tassa runt på tå för att inte irretera honom under de här perioderna... Kanske har han någon form av PMS-besvär? Han vet själv inte varför det blir så där...*suck*..vet inte vad jag ska göra...vet bara att det tär på hela vårat förhållande

• Svar på tråden Kan män ha "mens"?! PMS -besvär?!
  • Syster Dyster

Det har jag också undrat. Min man har också några dagar som kommer med ca en månads intervall, då han är på riktigt dåligt humör. Skulle inte förvåna mig om det fanns en typ av manlig PMS
    De har väl också hormoner i kroppen?

• Anonym (vännen)

Haha ja det tror jag nog dom kan ha. Vill inte hänga ut min kompis. Men han är precis som jag. Hans tjej säger detsamma. Han är grinig och beter sig precis som en tjej vid pms

• Barbabok

Läste för länge sedan en artikel där de i en studie kommit fram till att män har PMS, men jag minns inte så mycket av den. Tror det var med 2-3 månaders mellanrum de hade det.

• ViHi

min är likadan, jag brukar fråga om han vill ha lite choklad för att lindra pmsen

• Anonym (min med)

Min är EXAKT likadan! Jag hade inte tänkt på det så men min kompis sa det till mig att min man alltid var sur och betedde sig konstigt ca en vecka varje månad. Då började jag kolla på det och såg att det stämde! Några dagar varje månad så blir han sur och knepig. Komiskt!

• Beatrize74

Det sägs att de blir aggressiva och griniga när de inte "fått komma till" på länge. Att de liksom inte fått någon möjlighet att få utlopp för sin sexualdrift, att hormonerna barkar på och riskerar att spränga dem (på mer än ett sätt)

• ViHi

Beatrize 74: känner mig säker på att det inte handlar om det hos oss, här är det oftast han som har huvudvärk

Svar på tråden Kan män ha "mens"?! PMS -besvär?!