• jennyolander1

1 Års tårta, någon med ett bra recept som blir fina tårtor till min lilla prinssesa? =)

Hejsan!
    I morgon ska det handlas för tårt bakning här hemma, men jag skulle vilja göra något lite sprciellt nu när lill gumman fyller 1 år.. Någon som har någon fin tårt beskrivning att dela med sig av.. kanske oxå en bild på en.. Är ju amatör inom området men min släkt kankse skulle vilja smaka något annat än min "vanliga" Ni gör ju såååå Fina tårtor.. Jag önskar jag kunde göra en till min tjej oxåå. Tacksamför svar!! Sköt om er!

• Svar på tråden 1 Års tårta, någon med ett bra recept som blir fina tårtor till min lilla prinssesa? =)
  • monnie

jag gjorde en laban & labolina, gör tårtbotten i långpanna & gör en mall i papper som du klipper ut sätt på tårtbotten & skär ut tårtan täck med mmf eller sugarpaste som är vit, recept finns i JFLs blogg eller så kan man beställa färdig sugarpaste dekorera med ätbar penna i svart.

• Tess76

Jag gjorde en etta till min dotters 1-års dag (bild finns i galleriet). Bakade 3 tårtbottnar i långpanna och skar en etta efter en mall. Hade chokladkräm och vaniljkräm som fyllning, och köpte rosa marsipantäcke på ett bageri. Tyvärr blev den lite misslyckad pga att jag la på marsipanen för tidigt så den smälte, men den var god iaf

En annan favoritfyllning är tårtbotten, päronmousse, chokladpenslad marängbotten, päronmousse, tårtbotten. Täck med grädde och garnera med t ex jordgubbar, eller täck med marsipan och garnera med figurer.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • jennyolander1

Tackar för svaren, Någon med något mer förslag..? Tacksam! Det ska nog bli en tårta hoppas jag =)

Svar på tråden 1 Års tårta, någon med ett bra recept som blir fina tårtor till min lilla prinssesa? =)