• majzzan

Vi med Perser katter

Har nyligen blivit en stolt ägare till en Perser tjej!!
    Hon är en Svartsköldpaddspotted-Bicolour färgad.
    Hon är rätt så till plattad i nosen.. har åxå lite problem med sina ögon..( syns på fotot )
    Hon är från Winnö´s Katteri.
    Tänkte att det kanske är fler som har perser här.. vi kan ju lägga ut bilder p åvåra skönheter..??!!

Hon kallas för Tindra.

matte majzan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-11 14:49:02:
    www.mypix.se/ShowFriend.asp

på den adressen finns bilderna på mina katter.
  • Svar på tråden Vi med Perser katter
  • majzzan

camave: 'sprang' genast å kollade.... sötnosar........

• camave

ja dom är fina. honan är väldigt fin utseendemässigt men en riktig liten " bitch"
    hanen är en söt liten buse...... han har väldiga problem med ögonen och tät näsa....

• majzzan

Chanell... ny kommen till familjen... har lite problem med att vara social... vet inte vad som hänt i sitt tidigare liv......
  • Pikku Enkeli

Har två halvperser, men de kanske inte får vara med här?

2006-07-08 För evigt..
  • tottalisa

Jag har två katter. 75% perser och 25% norsk skogskatt. Dom ser mest ut som perser men utan den riktigt platta nosen. Har tagit 2 kullar efter min svartsköldpaddhona. Titta gärna i mitt galleri. Dom är alldeles jättesöta!

• majzzan

Fin fina kissar......... tottalisa:  vad har du använt för hane till katt tjejen??
    min perser Tindra har ju lyckats gå å bli på 'tjocken'.... hade en perser/skogkatts kille här.. å jag höll koll på dom... trodde jag... (hon löper tyst) så han hann få henne dräktig innan han flyttade... så innom 2 veckor blir det nog ungar här..... å jag som skulle använda en 'äkta' på henne.... men men...  ska bli spännande å se hur dom blir.... till färgen... han var beige.... väntar med spänning....................

• tottalisa

majzzan. Vad spännande att det ska bli kattungar! Pappan till mina kattungar är 75% perser 12,5% norsk och 12,5% bondkatt. Pappan till min "mamma katt" alltså min sköldpaddsfärgade hona är hälften norsk och hälften perser medan mamman är renrasig perser. Dina kattungar bör ju då alltså bli som mina ungefär. Alla mina katter har fått perserns lugna lynne, men slipper ju då besvären som vissa perserkatter kan få med andningsvägarna och rinnande ögon. Däremot kan jag ju aldrig ställa ut mina katter, vilket jag inte har något intresse av heller. Dina kattungar kommer nog att bli alldeles ljuvliga, spännande färgkombination också. Du måste meddela mig när dom har fötts, är alldeles tokig i katter....

• majzzan

Jajamen meddelar med 1-gång när dom små har kommit... när jag köpte henne så fick jag 3 st ungar på köpet... hon hade vart på byn å visat upp sig.... en blev röd/vit=hane... en blev tabby/vit= hane + en hona med mer vitt... dom var lite platta i nosen....

• majzzan

Nu har Chanell anpassat sig till vår familj......... hon är så kelen såååååå....

Svar på tråden Vi med Perser katter