• Boppi

Göra egna smycken

Hej svej!
    Funderar på att kanske försöka mig på att göra lite egna smycken, det verkar vara en kul hobby som kaske skulle passa mig! Jag menar såna här långa med pärlor typ. som snö eller baglady (ni fattar vad jag menar, va?)
    Skulle behöva lite tips om var man köper pärlor och vilka verktyg och annat material man behöver, och allt annat som kan vara bra att veta, jag är ju som sagt nybörjare..
    Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Göra egna smycken
  • Boppi

Herregud, vad komplicerat det verkar.. Har kollat på de sidor jolly1978 tipsade om men jag blev inte så mycket klokare. Det finns ju hur mycket som helst!!
    Vad behöver jag för att komma igång?

• Jolly1978

Panduro har fina startset med det man behöver och vissa set har även vägledning. De finns även vägledningar på deras hemsida t ex www.pandurohobby.se/public/docs/vagledningar/601899_parlringar_se.htm
    eller
    www.pandurohobby.se/public/docs/vagledningar/600207_wiresmycken_sv.htm

Eller varför inte besöka närmsta bibliotek och låna en eller flera böcker, det finns en hel del fina böcker om detta med enkla beskrivningar.

• Sthmtjej

Panduro är lite dyrt anser jag.

Prova
    www.parlgrossisten.se
    www.teardevil.se
    www.emeli.se
    www.sirlig.se

Mina favoritsidor:)

Skaffa en plattång, avbitare och rundtång på typ Clas Ohlssons, så mycket billigare än att köpa på smyckessidor.

Fina material som finns i snö och baglady är halvädelstenar i olika färger och sötvattenspärlor. Dessa finns alla på de ovanstående sidorna.

Bra tråd är smyckesvajer (finns bl.a på parlgrossisten)som sedan avslutas med klämpärla och ev lås.

svarar gärna om du har nån mer fråga:)

Svar på tråden Göra egna smycken