• nästgårds

saltlakrits

Någon fler än jag som saknar lakritssmurf? Och vad har hänt med piratpengarna från Haribo (gillade dom små påsarna för 2 kr bäst)? Sen fanns det supergoda klubbor med lakritspulver i när jag var liten, dom var ljusbruna och platta. Vart tar allt godis vägen???

• Svar på tråden saltlakrits
  • pepsimax

Nu rann snålvattnet till när ja tänkte på smurflakrits,hade helt glömt det.Och dessa goda dracula-klubbor.

• Duckan74

Dracula-klubbor, ojoj, vilken höjdare de var! Lakritssmurf har jag inte tänkt på för Salta Katten finns ju.

• nästgårds

Lakritssmurf fanns både i tablettaskar och i påse.

• puttskrutt

Jag tyckte om Lakritspuck glassen, ingen likvärdig ersättare ännu.. De supergoda lakritssnörena i blå påse med elefant på finns inte längre! Nu finns bara de i svart men de är inte lika goda för det är bara sötlakrits... Jag får åka till Danmark och köpa hem min ranson. Tyckte om lakritssmurf + samlarbilderna när jag var liten.

• Fredrik254

Dubbel-Zout!!! Var är den? Den var godast av allt godis i hela världen. Riktigt salt igenom hela lakritsbiten, med kraftfull salmiaksmak. Det finns inget som är ens i närheten.

Den försvann från alla butiker i Linköping för sådär fem år sedan.

• nästgårds

Undra just om man kan vara beroende av lakrits. När jag har mår illa eller har huvudvärk känns det bättre om jag käkar lakrits. Någon fler som känner igen sig?

• pepsimax

Nästgårds-Man kan nog va beroende.Min morbror stod i kö i en kiosk och en gubbe bara plöjer fram o skakar,lakrits för dä här o slängde fram pengar och mosa in lakritset Han va nog beroende

• nästgårds

pepsimax -Igår morse när jag skulle på möte (1,5 timmes bilresa) var jag tvungen att stanna halvägs för att köpa Dragsters. Efter att jag käkat några kände jag mig pigg och redo för arbetsdagen!

• nästgårds

Nu har salta katten kommit i påse. Ingen hitt enligt mig. Någon annan som smakat än?

Svar på tråden saltlakrits