• Datja

    Bulgarien. Varna- eller Burgaskusten?

    Någon som varit till Bulgarien.

    Funderar på att åka till solen i slutet på augusti men har så svårt o bestämma mej för vart jag ska åka. Bulgarien är en kandidat och skulle gärna höra lite plus och minus därifrån.

    Vilken ort i Bulgarien är bäst? Lutar lite åt Albena, kommentarer?

    Tack & bock

  • Svar på tråden Bulgarien. Varna- eller Burgaskusten?
  • natta83

    Albena är jätte mysigt och tryggt, då det är en stängd stad. Alltså den är endast öppen turistsäsong och ingen obehörig kommer inn. Det är staket runt hela albena! Men det är inget man märker av!
    Jag rekomenderar varm albena framför sunny beach! Mycket mer bulgarisk kännsla! Men det beror ju på vad du är ute efter.
    Sunny beach är ju en nöjjes metropol och har kommit att bli som ibiza.
    Maten i bulgarien är det lite si och så med, maten är av kvalite ofta men inte så smakrik.
    Det är billigt att handla allt man vill handla, synd bara att man knappt får ta med nått hem..
    Man har ju inte samma solgaranti som i medelhavet och vattnet är inte kristallklart.
    Men annars så är bulgarien fint.

  • LiMo

    Jag har varit i Burgas, Nessebar (sunny beach), Obzor och Varna (golden sands). Jag rekomenderar Sunny beach!! Där finns allt möjligt att göra och är faktiskt aningen billigare än Varna.

    Ha en trevlig resa!!

  • mammutten81

    ALLA jag känner som varit i Bulgaien ( ungefär halva jobbet så kanske 20 pers) säger att Sunny beatch var bäst, inte bara turistanpassat som goldensans som bara är för turister, plus att det är lätt att och nära att åka till nessebar.
    De bästa stränderna är visst i sunny beach, själv blir det förhoppningsvis en tripp dit nästa år.

  • Datja

    å, blev nästan ännu svårare nu. nu vill jag ju åka till ALLA ställena!

  • Peterulve

    Åk till Burgas de ligga vid Svartahavet de är en kanon strand

    Ca 12km lång. Kommihåg att växla pengar i Sverige det är svindyrt att växla i Bulgarien, och att använda

    Kortet kostar skjortan. Bra käk man käkar för ca 100 skr för 4 Pers.

    Tänk på att deras valuta är 5ggr mer värd än våra. Augusti är varmaste månaden ca 40°

Svar på tråden Bulgarien. Varna- eller Burgaskusten?