Amningsvänliga ställen i Stockholm?
Hej!
Jag är nybliven mamma som tycker att det här med offentlig amning är lite småjobbigt. Jag tycker att det känns jobbigt att störa folk som sitter och äter eller fikar med att amma min bebis (en del är ju så känsliga...). Jag undrar därför om ni andra stockholmsmammor har tips på ställen där man kan fika och äta lunch och där det går att amma? Antingen ställen där det är massa andra mammor och där man alltså inte stör. Eller ställen där man kan sitta avskilt och alltså inte behöver synas. Kan tillägga att jag brukar ha en schal över mig och lillkillen vid de tillfällen jag har ammat ute på stan.
Eller har ni några andra tips för hur man ska kunna vara social med liten bebis? Jag har upptäckt Debenhams amningsrum, jättebra om man är på stan och behöver amma. Men det vore som sagt roligt att kunna gå och fika och luncha utan att behöva springa in på toaletten och panikamma om bebisen vaknar. Han är bara fyra veckor så det är svårt att "tajma" hans ätande, han kan vilja ha mat lite närsomhelst.
Kram Fisken