• Shwan

Hemorrojder ....

fick hemorrojder , pratade med mvc och fick använda Xyloproct men det hjälper inte alls vet ej vad ska jag göra :(
    är så tacksam om ngn här har tips på vad kan jag göra för att lindra smärtan det gör så ont ... aj aj aj :(

• Svar på tråden Hemorrojder ....
  • mamma på landet

Xyloproct hjälper så gott som alltid mot hemorrojder, men det finns både salva och stolpiller. Stolpiller är lämpliga om hemorrojden kommer inifrån, salva är lättare på utsidan. Xyloproct är klådstillande, smärtstillande och drar samman de blodkärl som vidgat sig och orsakat det hela. Man kan ta upp till 5 stolpiller om dan om besvären är svåra. Det borde hjälpa, men kan ta några dar.
    Lycka till!

• HelenR

Kan man köpa den på apoteket?? Jag har fått hemorrojder, och jag fick en son den 30/9 men jag har inte gjort något åt de...Tänkte om man va tvungen och prata med någon om de??

• suzolina

Heheh här kommer ett ganska ovanligt tips men det har hjälp mig otroligt mycket. Ta lite clearasil hårschampo och tvätta dig nertill...låter knäppt men mina hemorojder brukar sluta sviida efter det ...

• HelenR

Okey,men mina hemmorojder svider inte,de kanske de ska göra,då kanske jag inte ens har de.... ursäkta men de e i alla fall något som sticker ut i rumpan=)

• suzolina

hehe ja det är det , hos vissa kan de svida hos andra gör de riktigt ont och en del har inga besvär med dem...jag har dem hela tiden sen flera år tillbax och känner oftast ingentig. Men när de väl blir inflamerade så är det ett riktigt helvete ...:(

• Lunar

HelenR

hemorrojer behöver inte svida, det gör inte mina i allafall. men du ska verkligen inte använda något clearasil shampo där. om du är osäker på att det ä'r hemorojder så fråga din bm istället. men det är inte farligt att testa salvan. jag är gravid med tredje barnet och har "bulor" i rumpan till och från och de försvinner med xyloproct salvan.

Shwan

hur länge har du använt salvan? det tar alltid någon dag innan det funkar. eller det helt enkelt inte är salva du har utan stolpiller.
    har du problem så fråga din bm om hjälp, vet ej om det finns något annat att använda.

• mamma på landet

Jo, man kan köpa det på apoteket och bara där, det är ett läkemedel. Men det finns i kyl, så man kan behöva fråga om det.
    Normalt ska man kolla med läkare första gången så att det verkligen handlar om hemorrojder, men under graviditet är det så vanligt att man kan behandla sig själv utan läkarkontakt.
    Clearasil???? Är inte mjäll en svamp? Har ingen aning om hur det kan fungera...

• HelenR

Lunar: Kan man köpa salvan receptfritt på apoteket,inget farligt för amning och så?? Har aldrig haft detta förrut,så ursäkta om jag ställer konstiga frågor... =)

• suzolina

Vet inte själv varför det hjälper mig , fick tips från en tjej på jobbet och tyckte det var värt att prova. Visserligen försfinner de inte men det" kyler ner dem " . Har tat upp det med läkaren och han sa at tom det gör nån nytta var det ett bra knep men man SKA inte tvätta sig med det hur ofta som helst. Jag tar det alltid som sista utvögen eftersom ingen av de salvorna gör nån nytta och de kommer tillbaks trots att jag opererar dem :(

• proppen

Alcosanal är en anna salva som funkar!

• PuhBjörn

Ville bara säga: -Din stackare! Jag hoppas att jag kommer att slippa sånt där! Verkar inte vara nå vidare!

• Lunar

HelenR
    salvan är receptfri och finns på apoteket. har bara bra erfarenhet av den salvan, men du kan ju höra med personalen på apoteket om det finns annat. xyloprocten kan du använda även om du ammar.
    så här står det på bipacksedeln :
    går över i modersmjölken, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfäälligt bruk ac Xyloproct under amning.
    Själv använde jag salvan när jag ammade vår dotter och inget har hänt henne, hon är idag 18 månader och världens buse.
    jag tror att jag använde salvan i ca 1 vecka och sen behövde jag den inte mer. men det är ju olika hur mycket man fått och så med.
    hoppas du blir lite klokare av vad jag skrev och att du snart blir av med "skiten". kram

• Lunar

det står även i bipacksedeln att om det intehar skett någon förbättring efter 2-3 veckors behandling med salvan så bör du kontakta läkare.

• Shwan

Godmorgon!
    Tack för alla svar och tips!
    Önskar Er all lycka!!
    Kramar

• Bebis i december

När min som föddes för 3,5 år sedan hade jag jätteproblem med hemorojder efter förlossningen. De var jättestora och jag kunde varken gå,sitta eller ligga på rygg. Det var fruktansvärt. Men jag tog i alla fall xyloproct mot besvären i 3 veckor trots att jag ammade. Det var läkaren på sjukhuset som sa att det var ok. Usch fasar för att det skall bli likadant nu i december när bebis nummer 2 kommer....

• HelenR

Lunar: Tack så mycke för svaren. De e kanske lika bra och fråga min BM så jag vet helt säkert.....

Svar på tråden Hemorrojder ....