• Xara

Ettårig bröllopsdag... *sentimental*

Tänk att på lördag firar vi ettårig bröllopsdag! Känns väldigt speciellt... Nu har vi varit tillsammans i 7 år och sammanboende i 4 år samt alltså gifta i 1 år!

Svärföräldrarna ska ta hand om storebror medan vi åker iväg (med lillebror, han är bara bebis och kan inte lämnas bort ännu) på hotellhelg i Storhult. Ska bli så... ja vad ska det bli? Roligt, mysigt, lite nostalgiskt (bröllopet var så himla fint) och spännande inför framtiden!

Hur har era första bröllopsdagar förlöpt? Vad har ni gjort, känt och upplevt?

• Svar på tråden Ettårig bröllopsdag... *sentimental*
  • Salmiak73

Grattis på Bröllopsdagen (i förskott)
    Själv hade vi bröllopsdag igår. Firade 8 år.......
    Första bröllopsdagen firade vi med att äta en svindyr middag och boka rum på ett lyxhotell här i stan.

• Xara

Har ni fortsatt att göra något så pass speciellt varje bröllopsdag?

• Xara

Och tack för gratulationen !!

• Frau BH

Grattis!

Vi firar 5 år på fredag - åker ut till Oaxen och lyxar - och hämtar en till ring hos en guldsmed he he, bling bling.

Första bröllopsdagen flög vi ballong över stan - ja, vi gör något litet varje år.

• Salmiak73

xara: Ja vi har varit iväg på solsemester två gånger, bara han och jag utan barn. Vi har varit ute och ätit ngr gånger. någon gång har vi stängt in oss en hel helg, beställt mat, ägnat oss bara åt varandra och då lämnat bort barnen.
    Denna gång dvs igår orkade jag inte göra ngt speciellt mer än att äta god mat här hemma. Jag är gravid i vecka 18 och mår superilla fortfarande. Har tappat 8 kilo och orkar ingenting.
    Men nästa år.... Då får vi ta igen det

• tobo

Vi hade vår första bröllopsdag i april i år. Vi lämnade då bort dottern som var 9 mån till mormor och åkte till Bordeaux ett par dagar - helt fantastiskt! Även om vi varit tillsammans i 10 år så var det verkligen speciellt med första bröllpsdagen.

• reb80

hade vår första bröllopsdag i lördaxs.
    hade då 5 års kalas för dottern. så på sätt och vis firade vi väl.
    men ingen av oss särskilt romantiska.
    vi har bröllopsresan kvar så vi får lägga ner mycket energi på den istället.

• Tjorven77

vi har bokat in oss på spa vid Skepparholmen(Hasseludden) i helgen då vi firar vår 1-årsdag. Det ska bli så mysigt att plocka fram kartongen där alla gästerna lämnade en hälsning till oss på bröllopsdagen och läsa och minnas allt som hände den helgen för ett år sen.
    Ska nog försöka se till att något lite extra ska ske varje år när det är bröllopsdag.

• Xara

Kan nu berätta att det var en väldigt trevlig bröllopsdag ! Vi drack champagne, jag fick en ros , bebisen somnade halvvägs in i huvudrätten så vi fick sitta på den fina restaurangen TILLSAMMANS och äta & dricka resten av måltiden alldeles själva och hotellet var jättebra! Härlig frukostbuffé morgonen efter oxå !

Det enda som var lite segt dagen efter, var att lillebror var igång strax före fem på morgonkvisten precis som alla mornar , ingen hänsyn till att mor & far varit uppe sent på kvällen alltså !

• sommartorpet

Det är så vansinnigt länge sedan min första bröllopsdag så jag kan ju alltid skylla på att jag därför inte kommer ihåg hur vi firade den. Sanningen är väl snarare att jag inte ens då kom ihåg att det var bröllopsdag. De enda två gånger jag faktiskt tänkt på att vi hade bröllopsdag var när vi firade silverbröllop med en liten festmiddag hemma och så nrä vi hade 10-årig bröllopsdag även om just det blev ganska pinsamt. Vi hade då lite pengar över så jag bokade in en resa hem till mina föräldrar en vecka och tog barnen med mig. Dagen innan jag ska åka så kommer mannen med ett litet paket och säger att det kan jag öppna när vi kommer fram. Nyfiken som jag är slet jag naturligtvis upp paketet redan på tåget och i det låg ett par jättefina guldörhängen. Wow, han hade uppenbart ytterligare lite extrabesparingar men visst blev jag jätteglad. ringer förståss och tackar när vi kommer fram men undrar varför?, det var ju egentligen rätt onödigt att lägga pengar på. Tre dagar senare när vi sitter och bläddrar i lite fotalbum med mormor och morfar och barnen så inser jag att vi faktiskt hade bröllopsdag den dagen jag åkte och fick presenten!!!

Svar på tråden Ettårig bröllopsdag... *sentimental*