• markattan

Jag har ingen stil!..hjälp...

Kvinna
    175 cm
    78,8 kg

fått barn 2 gånger=slapp mage

kärlekshandtag massa(kan inte ha jeans på mig, häcken sitter ihop med ryggen..)...rygg fläsk...platta tuttar....

Gillar 70 talet=utsvängt...men oxå 80-talets ränder och långa linnen...gillar spirituella kläder.."flummiga" kläder,,,släng och häng, myskläder..när jag går i affärerna känner jag! jag vill vara en kvinna och ha på mig kvinliga kläder...men finner fel storlek och former..hur fan ska man göra!..vart ska man börja..jag vill ha en stil...inget bland mode..jag vill veta för en gångs skull vad jag vill fylla garderoben med...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-16 22:18:03:
    lite annat: tatuerad, rödlätt=färgat,halvlångt hår målar,ofärgade glasögon...hett humör...nästan inget smink...inga smycken mer än förlovningsringen...

om det har ngn betydelse! *suck*

• Svar på tråden Jag har ingen stil!..hjälp...
  • I  Love Dior

Nu kommer tex 40-tals mode som är extremt kvinnligt. Annars kommer också "emigrantmode" med koftor, stora kjolar, kängor och sjalar etc. Jag hjälper gärna till med många tips, inte bara angående trender

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • markattan

jag tycker oxå att dagens kläder e fula i mkt ,,,det gör det inte lättare precis....

jag har en version av att :

vara en konstnär ...i kläderna..att ha stora kjolar och rufsig tofs,,krimskrams och koftor,,,bekvämt,avspänt och snyggt...men..vart finner man den stilen man tänker på?!..eller den stora tanken som upptar allt..ÄR JAG SÅDAN? att jag kan bära dessa paltor....för mkt av personligeheten sitter i käderna,,,meh..jag e asförvirrad på mig självt...

• markattan

jag är trött på att ta emot kläder jag tror jag kmmer att använda....för att senare 24 min senare koma på..ne just det..jag gillar ju inte ens detta...eller e jag för gammal för detta...jaa..ni/du vet...jag är 27 år kan tilläggas...jag är inte uppvuxen med dyra moderna kläder..det värsta jag hade som tonåring va levis 501..WOW.....typ...har man inga cash slänger man på sig det man får...men NU,,,när jag e 2 barns mor vill jag nått emd garderoben för tusan...

• I  Love Dior

Men du...självklart ska du ha på dig det du känner för

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • markattan

jag e trött på att fumla i garderoben..*mummel*

• markattan

jag trivs inte längre i det jag har...jag vill byta...mig?!..ähh...detta börjar likna mish mash..jag ger upp...tack iaf I LOVE DIOR!

• Lilou
    markattan: OH vad jag kanner igen mig...
  • Pom

jag sluter mej in i skaran som känner så!
    Tänk om man hade en garderob där allt "matchar" så att man kan plocka ut plagg å sätta på sej och inte stirra i garderoben en halvtimme innan man ens rör i ett plagg...

Tänk om man dessutom hittade en stil man ville ha och KUNDE ha.
    Jag är 5cm kortare än dej matkattan och väger mer, så det är inte lätt...

• smultronbubbla

Man behöver ju inte sticka ut, då kan det bli för mycket. Lite i taget räcker.
    Kolla i modetidningar och t.ex. H&M Rowells för att kopiera stil därifrån. Jag vet att det är svårt, men det finns ju enklare kläder också.
    Om man bara vill satsa på något enkelt, men samtidigt se fräsch och snygg ut, är mitt tips ett par välsittande jeans och en enfärgad top. Nu till hösten kan man ha en cardigan över. Randig cardigan kanske? Det är ju snyggt och modernt, men det funkar ju med annat också.
    Man kan även ha ett snyggt skärp i jeansen. Räcker med ett enfärgat, brett skärp.

Lycka till!

• markattan

tack för att ni finns! ...

Svar på tråden Jag har ingen stil!..hjälp...