• Gudagåva

SPA hemma.

Jag har inte lyckats komma iväg till ett spa ännu.
    Fastän liten är 16 månader.
    Så jag tar saken i egna händer!!
    Skall pyssla om mig själv hemma.
    Skall viga en kväll nästa helg åt detta.
    Kan Ni härliga allvetande kvinnor därute tipsa mig om hus/hemmakurer jag kan använda mig av till hår, hud, naglar.....
    Jag känner till gurkor på ögonen.
    Men ALLT Ni kan komma på.
    Egengjorda inpackningar, skrubb............
    Fukt......
    Sånt jag kan hitta i skafferiet !!!
    Sånt Er mormor och mamma lärde Er!!!

• Svar på tråden SPA hemma.
  • Sunshine78

Mosad avocado som ansikts mask,en fuktbomb om man behöver det
    Olivolja och salt blir en härlig skrubb kräm..

Det är vad jag kommer på nu.Njut

• MallanFrallan

Olivolja är bra till det mesta!

Ha i håret,smörja in händerna och ska tydligen göra susen mot torra fötter!

Fotkur: ta två plastpåsar med olivolja i och stoppa ner fötterna i sitt med i ca 30 min sen tar du på bomullsstrumpor och sover med inoljade fossingar över natten det ska vara jätte bra,har inte provat än men ska absolut göra!

Har deremot provat att ha öl i håret,hände inget speciellt sen har jag även haft ägg i håret och det var skit svårt att få ur så det är inget ja rekomenderar!

Ansiktsmask:Banan + Havre bra peeling

Advokado är bra återfuktande mask
    Honung blir man len av

Hmm ska fundera lite så skriver ja mer sen om jag kommer på nått!

• Gudagåva

Åh vad snygg jag kommer att bli!!
    Fler tips!

• Sthlm1979

Bra hårinpackning: två äggulor och två dl olja. Schamponera ordentligt två ggr efteråt. Använd pannband eller liknande för att undvika för mycket fett i ansiktet.

Lycka till och ha det så mysigt.

• Gudagåva

Har fått bra tips, men det finns väl fler...........?!

• Yena2

Om man har oren hy i ansiktet kan man göra en ansiktsmask av en halv (eller en trejedels jäst) och några droppar citron. Låt sitta tills den torkar. Skölj med ljummet vatten.

Äppelcidervinäger i sista sköljvattnet för håret tycker jag har effekt! Blir lätt och glansigt.

Måste bara varna för olivolja på fötterna. En kollega till mig berättade att hon smörjde in rejält, stoppade fötterna i plastpåsar och väntade. Telefonen ringde. Hon ställde sig upp. GLASHALT! Hon fick ropa på sin man att hjälpa henne upp! Hon skrattar gott åt denna historia, men är också glad att hon inte bröt något ben eller slog i huvudet i handfatet eller så...

• Yena2

Eh, som förtydligande menar jag alltså en tredjedel av vänlig färsk jäst, så man har när man bakar bröd.

Svar på tråden SPA hemma.