• Anonym (HJÄLP!)

Varför är min tunga så gul..LÄS å SVARA fort

Jag undrar en sak.. har jag svamp i munnen eller?
    Min tunga är alldelens gul trots att jag borstar tänderna använder munvatten.
    Känns just nu som om att jag vill hålla för munnen när jag pratar med folk på nära håll.

• Svar på tråden Varför är min tunga så gul..LÄS å SVARA fort
  • Anonym

Köp en tungskrapa på apoteket så kanske det blir bättre!

• Anonym (HJÄLP!)

När jag försöker med tungskrapa för jag kväljningar å håller på spy.. några bra knep?

Vad kan detta bero på `? någon som vet varför tungan är gul?

• Frannyfine

röker eller snusar du?

• Henrik28

Kan vara svamp.
    Fungizonetabletter fixar biffen. Tala med en tandläkare.

• Anonym (HJÄLP!)

Jag snusar

• Anonym

låter ju onekligen som att det är en hel del beläggning som har samlats där...  Tungskrapa är ju knepet som anonym ovan skrev, kan få bort hur mycket äcklig beläggning som helst och tungan blir rosa och fin igen. Du får prova lite mer, försöka hitta ett knep på hur du ska skrapa utan att få kväljningar...

• Henrik28

Kaffe o snus gör ju inte direkt susen.

• Frannyfine

tungskrapa,borsta tungan med tandborste å tandkräm. drick mycket vatten och SLUTA SNUSA! allvarligt så kan det också vara snuset

• Anonym (HJÄLP!)

Ne jag vet.. men vad ska man göra när man ej kan sluta med snus.. kaffe är inget problem för det dricker jag inte ens!

• Frannyfine

välj portion..och snacka med vårdcentralen ifall du har en svampus infektionus

• Anonym (HJÄLP!)

Använder redan white portion =). tänkte jag skulle kunna fixa detta hemma slippa gå till dyra tandläkaren! Men får testa med min fiende tungskrapa

• buffe

Vårdcentralen kan man oxå gå till........ så får du Fungizonetabletter. kostar juh bara 140 kr att gå dit. Lycka till

Svar på tråden Varför är min tunga så gul..LÄS å SVARA fort