Sova med tampong?
Har fått mens och såg nu att ja inte har några bindor hemma! kan man sova med en tampong???
Har fått mens och såg nu att ja inte har några bindor hemma! kan man sova med en tampong???
Du ska väl helst inte ha tampong i mer än fem timmar i stöten tror jag...men om du ställer klockan så kan det väl gå bra, antar jag!
ingen annan som vet?
JA det kan du!!!
Stoppa in en just innan sängen - byt genast när du stiger upp!
Kan tillägga att jag ofta har mina inne mer än rek max 5h.....
Äh, det tar hänt att jag sovit med tampongen kvar när jag glömt ta ut den, hur man nu kan göra det =)
En natt är ingen fara våga jag nog säga!
Absolut! Själv använder jag bara tamponger, natt som dag.
Jag sover ALLTID med tampong.. använder aldrig binda. Varken dagtid eller nattetid..
jag sover alltid med tampong med det är ingen fara!
Jag ahr för mig att olika märken har olika rekommendationer för hur länge en tampong får vara inne, och att always har längst tid. Jag sover med tampong när jag blöder tillräckligt mycket för att vara orolig för att läcka igenom nattbindor. Jag ställer hellre klockan och byter än att risikera blöda igenom nattbindor.
Åh tack för era svar. Jag kan alltså lungt gå och lägga mig med tampongen i
Sov så gott!
Anledningen till rekommendationen är ju just att lång användning kan orsaka infektioner som kan leda till exempelvis tampongsjukan. Så visst, det är säkert ingen fara att ha dem i längre vid något enstaka tillfälle, men vaknar du ändå i natt så kan du ju alltid gå upp och byta? För säkerhets skull, menar jag...
Det har jag gjort ofta och det har inte varit ngn fara (vad jag vet iaf ;))
Däremot om man vet att man kanske kommer sova lääänge så är det nog bättre att ta binda!
jag gör hellre så att jag sover med tampong och har binda under en period på dagen.. känns säkrast så..
Har alltid bara tampong. Dag som natt. Nemas problemas.
Sover alltid med tampong. Brukar i och för sig vakna på grund av översvämning..... Jag kär nämligen dubbelt på nätterna... Då menar jag inte dubbla tamponger utan binda + tampong, för annars blir det madrasstvätt..