• jompa

Hjälp med byxor

Min son på snart elva månader är en ganska liten kille, är nog normal lång men ganska smal. Inte så mycket babyhull .
    Men nu är det så att jag har problem med att hitta byxor till honom. Var och handlade i vecka men fick gå tillbak med dem då det var alldeles förstora i midjan. Det funkar för det mesta om det är snörning i midjan men det skulle ju vara kul att ha några lite finare byxor också inte bara mjukisbyxor. Nån som har tips på var jag kan hitta såna byxor? Handlar ibland på tjej avdelningen då det byxorna är smalare men oftast är det något märke på som en döt blomma eller så

• Svar på tråden Hjälp med byxor
  • vivianne

Leta efter bykor med knappresår i midjan (en resår med knapphål i som man spänner med en knapp). Sitter på insidan och syns inte. Min dotter har t.ex. jeans från HM och Polarn (pojkavd) med sådant band.

• Beatrize74

Finns en del jeans på HM som har reglerbar midja (inuti, ungefär som på mammabyxor). Även P O.P jeans brukar ha det. Fungerar toppen då sonen är en lång, smal kille!

• Beatrize74

Haha...precis Vivianne!

• April Mamma

Dom flesta byxor har ju som en resår som man kan"ställa in" efter barnets storlek. Perfekt!

• jompa

Tycker tyvärr att det inte är många som har den där resåren man kan ställa in. Vet att POP har det men det blir lite dyrt att bara handla där.
    Nån som vet nåt ställe på nätet man kan handla från?

• Droppen

Exit har bra sånna byxor..

• jompa

Var hittar jag Exit kläder?

• April Mamma
    jompa skrev 2006-08-17 08:06:44 följande:
    Tycker tyvärr att det inte är många som har den där resåren man kan ställa in. Vet att POP har det men det blir lite dyrt att bara handla där.Nån som vet nåt ställe på nätet man kan handla från?
    Även H&M, Lindex och kappahl har brallor med "knappresår".
  • Miss Upsey Daisey

Super med byxor med knappresår! HM har även "prassel-byxor" med sådan...

men är det inte fler än mig som tycker det är tråkigt med t.ex jeans o så som blir Jättepösiga runt om...? Borde finnas smalare byxor för barn som inte är så stora runt om...

Prasselbyxor o swettisbyxor gör ju inget om de är pösiga men andra typer av byxor tycker jag ser förstora ut annars även fast de är lagom på längden... Tråkigt..

• jompa

Linda ; Håller helt med det är det som är svårt att hitta. Tjejavdelningen kläder är ofta smalare men ibland har de inga fina färger. Inte för att man inte kan ha rosa på en kille men babyrosa tycker jag inte passar mn son. Sen är det ofta massa tryck på tyvärr. Men ibland har jag hittat snygga på tjej. Men just nu är jag ute efter lite snyggare byxor och det är svårt.

• jeeri74

Jag har skickat efter en del byxor som hade knapp och resår i midjan till min smala tjej. Tror det var från Josefssons..

Annars.. skärp kanske..?! Funkar bra för oss.

• väntar o längtar

Mexx och PoP är lite smalare i midjan, framför allt Mexx. Esprit som någon nämnde upplever jag som stora i midjan på sonen så du får nog jämföra lite.

Svar på tråden Hjälp med byxor