• Jennyrockar

Klä om en fåtölj?!

Tänkte lämna in min fåtölj till en tapetserare (det heter väl så, dom som klär om möbler?!!!) å klä om den. Det är en rätt stor öronlappsfåtölj på hjul.

Nån som har en aning om vad det kan kosta?!!

~Isaac 9/7-05 å Lillebror i magen v.32~
  • Svar på tråden Klä om en fåtölj?!
  • FixarFrasse

Jag skulle gissa 2-3000. Det blir billigare ju rakare linjer man har, en öronlappare är lite klyddig.
    Generellt sett blir det ofta dyrare (lika dyrt) att klä om en stol/soffa som att köpa en ny, men det är det ofta värt om man har en favvis av olika skäl.

• Jennyrockar

Okej, det tycker jag låter som ett helt ok pris, fick den gratis å den är från början från en himla fin å dyr soffgrupp, tyvärr i ett gräsligt mönster.

Funderade på å köpa en helt ny, modell större fåtölj i svart skinn, men tänkte att min gamla i källaren nog kan bli snygg i ett svart sammetsliknande tyg!!
    Dom jag kikat på innan för å köpa nya har ju kostat runt 10.000:- så då kommer jag billigt undan om det "bara" kostar 2-3000:-!!

• FixarFrasse

Du får ju såklart ta hänsyn till vilket material du väljer, det kan ju variera mycket i kostnad. Men om du nu skall lägga pengar på omklädnad tänk på att kolla så att den inte är nersutten, då kanske du dessutom ska lägga en slant på omstoppning.
    Hör med några stycken olika.
    Jag är absolut inte expert, men vi har kollat lite hos en polares mamma som har tapetserarverkstad.

Du känner ingen som transporterar prylar till Polen, där får man kanonjobb för relativt bra pengar, en kompis fick en gammal 3+2 soffa omklädd och omstoppad för 6000:- Som ny!

• Jennyrockar

Bra tips, det är mkt möjligt att den är nersutten!

Tyvärr känner jag inge som kör till Polen *hahahahaha*, annars var det ju ett skitbra pris! Jag känner ett gäng polacker dock som e jäkligt duktiga på å måla, snickra å annat sånt händigt!*s*

Svar på tråden Klä om en fåtölj?!