• millface

Har ni lätt att få tag i er barnmorska?

Min Bm har telefontid mellan 9-10 men jag har försökt ringa under hela den timmen i 4 dagars tid nu utan att komma fram. Det är upptaget HELA tiden och sen stänger hon av telefonen!

Hur gör man då för att få tag i henne? Ska man bara finna sig i att inte nå henne?
    Det är viktigt att jag kommer fram. Har en del frågor samt att hon skulle ge mig en tid till sjukhuset när jag ringer.

Hur har ni det?

• Svar på tråden Har ni lätt att få tag i er barnmorska?
  • Crazy Baby

Det brukar inte vara nån som svarar på min barnmorskemottaning, men det är bara att prata in ett meddelande på deras telefonsvarare så ringer oftast någon upp inom 2 timmar!

Vad drygt att du inte får tag på din BM, det går inte att maila eller liknande, det skulle jag önska att man kunde göra till min!

Har de ingen telefonsvarare? Eller går det inte att ringa till nån växel, jag menar om hon stänger av så kanske man kan ringa nån annan?

Lycka till!

• Cocobahia

Det är likadant för mig. Telefontid en kort stund på morgonen och sen stänger hon av..Och när det är telefontid så är det nästan omöjligt att komma fram, bara upptaget. Å så säger dom att det är bara att ringa om man undrar över nåt. Eller hur!

• Jessa med 3

Här har de en röstbrevlåda, så om det inte är telefontid så lämnar man ett meddelande och blir uppringd, vilket brukar ske inom några timmar.

En bekant típsade om att be växeln söka barnmorskan i stället. Du ringer sjukhusväxeln och anger vem du vill tala med. Kan vara värt ett försök i alla fall!

• Elin med Wilma och Alva

Min barnmorska har en telefonsvarare som tar meddelanden när hon inte är anträffbar och sen ringer hon upp så fort hon får möjlighet. Det funkar jättebra.

Elin, väntar första barnet - bf 10/10
  • millface

Här har dom ingen röstbrevlåda och de två andra nummer jag har fått är också upptagna.

Sen när man ringer växeln kommer man till stora växeln i region skåne och dom kan inte heller göra något. Riktigt otrevliga brukar dom vara!

Ingen mail finns heller. Sist när jag skulle få en tid och inte kom fram på flera dagar fick jag ta min son och köra dit och gå till Bm´s rum och knacka på!

• Duckan74

Jag har bara försökt nå min bm en gång och då mailade jag så jag vet inte hur svår hon är att nå. Hon jobbar bara deltid så det är nog inte helt lätt. Låter dock lite väl att du ska behöva gå dit för att få fatt på henne.

• FallenAngel

hos oss har de teletid mellan 8-10 sen mellan 13-14 tror jag, emellan det kan man ringa och lämna meddelande så ringer de upp när de kan... inte säkert att ens BM jobbar den dagen ens... men någon brukar man få tag på iaf...

Svar på tråden Har ni lätt att få tag i er barnmorska?