Ni som haft vattenskada hemma...
Hjälp! vi har en vattenskada. upptäckte igår en fläck i taket i hallen, som börjat bukta ut och var mjuk och fuktig. badrummet är ovanför...
har ringt försäkringsbolaget som ska komma och kolla kanske idag eller imorgon.
jag har aldrig varit med om detta förut och jag undrar hur det går till? tar det jättelång tid innan allt är fixat? hur dyrt blir det? självrisken ligger på minst 3000, men eftersom de tapeter och golvmattan som ligger i badrummet är såpass gamla får vi ingenting för att återställa. vi måste alltså betala det själva...
jag blir tokig. vi håller just på att renovera köket. det är ju jättedyrt och tar tid. vi börjar väl på att vara klara med det mesta, men det känns ändå som att hela huset är i en ändå röra. jag orkar inte mer nu.
det som är värst är att jag bara har ca. 2 veckor kvar till bf. jag vill inte ha nån här när jag får värkar, och inte heller när jag kommer hem från bb med en liten bebis. min familj bor 50 mil härifrån och jag funderar nästan på att åka dit och föda. min första är ju född på det sjukhuset. men då finns ju risken att min sambo inte kan vara med på förlossningen för han jobbar...
vilken röra. nån som har några tips eller råd? vill gärna höra om era erfarenheter kring vattenskador i alla fall.
Kram Anna