• karatelinda

Hälsporre?

Jag tror att jag kan ha fått hälsporre i hälarna. Jag tror att det är det i alla fall. Min mamma har det, och det verkar va likadant som för henne. Gör ont när jag har suttit länge o sätter hälen/foten i golvet, gör ont när jag har stått länge (flera timmar)..
    Nån som känner till det eller har haft det? Kan man förebygga det på nåt vis, eller underlätta besvären? Måste man gå till en läkare eller kan det gå om av sig själv?

• Svar på tråden Hälsporre?
  • Trillan

JA men alltså min mor har alltid häslporre, och jag har drabbats av det till och från också! Det är ohygglit otrevligt och det känns som om man har 1000 knivar i hälen, jag har det när jag har gått mycket och om jag har helt fel skor! Om man har besvär av det så kan man söka läkarhjälp, man kan få hålinlägg som du ska använda i skorna som dämpar trycket! Jag vet inte om det är så att man får det lättare om man är överviktigt (något jag har fått fö rmig) för mor e överviktig å de gånger som jag varit det så har jag också blivit påhoppad av den där jäkla sporren!
    Ja, alltså jag har inte så många tips att ge, men sök läkarvård så kan du få remiss till nån fotnisse som kan ta sig an dina hälar!
    Lycka till!

• Trillan

inte HÅLINLÄGG utan HÄLINLÄGG det är två vitt silda saker! ;)

• mette

Jag fick det alltid när jag gick i ett par timberland för några år sedan! Fick besked av läkaren att köpa ett sånt innlägg till hälen ,ser ut som en dyna med ett hål i mitten, på en scholl butik! gick över då!

Svar på tråden Hälsporre?